Gå til innhold

Hvordan slutte med nattamming??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg gå frem?

Poden er snart 7 mnd. Spiser grøt og middagsglass 3-4 ganger til dagen. Litt pupp uten om. Og vann. Han får også 1-2 flakser mme på natten!

Han trenger vel strengt tatt ikke pupp/flaske på natten da?

Hvordan gå frem??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er midt opp i det og vi gjør dette:

Jeg dro bort to dager.Bare om natta og sov da.Mannen min hadde jenta vår...Første natta skrek hun i 5-6 timer.Veldig lite søvn på begge.Han lot henne være i sengen men satt med henne på fanget når hun skrek som verst-for å gi trygghet.

Andre natta var hun våken 3 ganger.To ganger en times tid og skrek-han gjorde det samme da.

Tredje natta lå jeg på et annet rom han tok henn den ene gangen hu våknet og skrek i tre kvarter.Satt litt på fanget da og..

.Fjerde natta tok jeg henne selv, hun våknet en gang og hylskrek i 1.5 time men med kos og sang sovnet hn igjen-----

Og i natt sov hun HELE NATTA!!Våknet ikke før kl seks og da fikk hunpupp og sovnet videre til åtte.

Jeg har valgt å gi pupp tidligs kl seks og tror det er viktig og være bestemt.Det er grusomt å høre når de gråter så sårt, men det er verdt det.Så lykke til

Skrevet

uff.....det hørtes stritt ut. Ble plutselig litt engstelig jeg nå....kanskje jeg bare skal amme lillegutt på natten til han blir konfirmant....??? hehehehe.....kanskje han velger selv å slutte da;)

Skrevet

Det kan jo være at du er like heldig som oss da.. jeg gikk og mannet meg opp i flere dager..kjente etter på dagsformen om jeg "orket" å starte kampen osv.. Så ble han 7 mnd, jeg var trygg på at han fikk mat nok gjennom dagen og bestemte meg for at nå skulle det være slutt..

Første natta kom, han våknet, jeg gikk inn og ga smukk og gikk ut, og stille ble det! Og stille har det vært på nettene siden også, og nå er han 8 mnd.

Flirer jo litt for meg selv med tanke på at jeg grua meg såå fælt da, og så gikk det strålende!

Så du får jo bare prøve og se hvordan det går, det trenger ikke bli helt krise:-)

Masse lykke til!

Skrevet

Her er mini 9 mnd og det ammes fortsatt om natten. Prøver først med smokk, men går ikke det så tas puppen frem. Jeg synes ikke det er mye bry, og tror ikke det ville være det beste for noen av oss med et sånt skrikeopplegg. Gro Nylander mener dessuten at mange barn fortsatt trenger mat om natten på denne alderen. Tror du bare må finne ut hva som er best for dere, og ikke prøve på nattavvenning hvis du ikke er skikkelig motivert og klarer å være konsekvent. Lykke til!

Skrevet

jeg tenkte også på & slutte med natteserveringen :)...men,ting roet seg egentlig av seg selv.Snuppa mi er 11,5 mnd nå & får som regel ett måltid om natta.Noen ganger sover hun til rundt 5 før hun får pupp....jeg orke ikke stresse med disse skrikerundene....så jeg lar ting gå i hennes tempo :)...syns det er koselig amme...selv om man gjerne er litt trøtt på natterstid,men så står det jo ikke på for alltid heller da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...