MirandaC Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Kusinen til mannen min heter Tindrah. Hun er 1 år :-) Hva synes dere om dette navnet? Er det finest skrevet Tindra eller Tindrah? Hun er svensk, og de bor i Sverige. Det er ganske populært der, men skrevet Tindra. Spør bare for moro skyld ;-)
septemberpiken Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Tindra er fint, men den h'en til slutt ødela hele navnet, for å være helt ærlig. Helt unødvendig, og stygt i tillegg!
prebs Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Er litt usikker på hva jeg synes om navnet i seg selv, men jeg er iallfall HELT sikker på at det bør skrives Tindra!
Gjest Siklerotte Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Jeg vet ikke. Om jeg hører det nok, så kan jeg sikkert like det ganske godt- men har ikke helt klart å vende meg til det ennå. Ville definitivt skrevet Tindra da, til tross for at jeg liker h'er. Hehe
Vipsenmamma Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Jeg synes vel ikke Tindra er et fint navn, og skrevet med -h til slutt ble det hvertfall helt forferdelig.
Cornelianelia Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Fint navn, men jeg har aldri sett det med -h før. Skjønner ikke helt hva den bokstaven gjør der. Jeg liker også jentenavnet Tinde som er litt i samme gate.
MirandaC Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2009 Takk for svar ;-) Skjønner ikke helt hvorfor de skulle ha på den -h 'en. Jeg liker også vanligvis h'er , f.eks Sarah, Hannah osv. Men Tindrah hadde holdt med kun Tindra.. hehe Det var vel for at det skulle bli mer spesielt. Vet ikke helt hva jeg synes om navnet selv, men blir sikkert bedre når jeg blir vant til det ;-) I tillegg er jo jenta kjempesøt ^^ :-)
anaina Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Syns det er fint, og er ikke prinsipiell motsatnder av 'h-endelser, f.eks i navn som Hannah, men i navnet Tindra hører ingen h hjemme!!!
apriljente91 Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 Tindra var vell egentlig ganske søtt. UTEN h'en vell og merke! Er i utgangspunktet ikke glad i "unødvendige" h'er som i Sarah,Hannah o.l..
MirandaC Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 19. februar 2009 Grunnen til at jeg liker h-endelser, eks NoaH, LeaH, HannaH, SaraH, er fordi det blir mer internajonalt! Pluss at de fleste i Norge skriver eks bare Sara og Hanna. Navnet er jo veldig vanlig i seg selv, så for at det skal bli mer ''spesielt'' ville jeg skrevet det med -h. ;-)
MirandaC Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. februar 2009 Men i Tindra liker jeg best uten h-en, siden Tindra er jo ikke så internasjonalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå