Gå til innhold

Du som har giftet deg borgerlig og gjort det veldig enkelt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du på deg?

Hadde du fest etterpå?

Gjorde dere noe annet utradisjonelt, men hadde likevel en minnerik opplevelse?

Trenger ideer. Vi har snakket om å gjøre det uten at familie og venner vet om det, og ikke ha noen fest. Samboer har begynt å tvile, han vil se meg i brudekjole og kanskje gjøre litt ut av det. Han var vitne for en kamerat som giftet seg borgerlig og kun hadde med forloverne på restaurant etterpå, og han vil ikke ha det så stusselig som han sier. Jeg vil ikke ha noe tradisjonelt bryllup. Egentlig ikke noen fest heller, vil ikke ha så mye styr rundt det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi giftet oss på tinghuset med bare sønn + forlovere til stede.

jeg hadde på meg en lysegrønn ullkjole fra noa noa:)

Hadde ikke fest etterpå.

Vi gikk ut på sjokoladeri og spiste konfekt + portvin først (liker ikke musserende vin noen av oss). Deretter spiste vi middag ute på restaurant alle sammen (altså alle fem).

Jeg syns det var helt passelig. Ikke noe stusselig for vår del.

Men man kan jo gjøre det større med en fest etterpå om man vil.

Skrevet

Vi giftet oss på tinghuset (siden vi ikke er velkommen i noen kirke)

Jeg hadde på meg brudekjole og vi dro for å ta bilder etterpå, og deretter ut og spise.

Dagen etter hadde vi stor fest med venner og familie.

Hele greien ble vel egentlig litt utenom det vanlige, blant annet fordi vi ikke fortalte så veldig mange at vi skulle gifte oss før invitasjonen kom i posten:p

Men det ble veldig bra, en kjempehyggelig fest og et minneverdig bryllup:)

Skrevet

Vi gjorde det veldig enkelt.

Vi brukte heller litt mer penger på ringene, og jeg fikk giftering med 7 diamanter som kostet litt. Vi hadde begge fine klær, jeg kjøpte en fin selskapskjole på en kjolebutikk, fikk sydd den om litt til meg (ekstra service som butikken gjorde gratis), gubben kjøpte seg fin ny dress.

Jeg hadde fikset negler på forhånd, og gikk til hudpleier for å bli sminket og stelt. Hadde også kjøpt tiara som jeg hadde i håret.

Forloverene var et vennepar så det sosiale gikk av seg selv, de kjørte. Selve vielsen var grei nok, men ble positivt overrasket, det var blomster og levende lys i rommet, og dommeren leste et fint dikt til oss om det å holde sammen og å være ett (gråt til og med en skvett jeg da...).

Etterpå fikk vi en i slekta som er hobbyfotograf til å ta masse bilder av oss i en av byparkene her, vi var heldige, blomstene var i full blomst og sola skinte.

Etter det gikk vi på hotellet vi hadde booket oss inn på, juniorsuite, herlig. Så gikk turen på en flott restaurant bare oss og forlovere, hadde en nydelig middag (kostet litt, men en gifter seg jo ikke hver dag :-D).

Så gjorde vi det enkelt og skiftet klær og tok oss en tur på utepub for ei pils og 2 o kveldssola :-)

Brukte ca 30.000kr på alt

Skrevet

Du masselatterbletildatter hvorfor er du ikke velkommen i noen kirke? Er det fordi du ikke står i statskirka?

Står ikke i statskirka jeg og kommer nok aldri til å ville gifte meg frivillig i noen kirke, men jeg bare lurer^^

Skrevet

Me gifta oss på ein fredag hos sorenskrivaren, var oss to og lillegutt, forlovere, mine foreldre, søstra mi med to barn og bror min. Var fleire som dukka opp ute når me var ferdige. Eg hadde ein grønn kjole på. Kjørte så til hotellet og åt middag der sammen med mamma og pappa og forlovere, svigers gadd ikkje ta turen opp den dagen au sida me skulle ha festen på lørdagen.... Greit for meg men trur kanskje at mannen min hadde sett at dei tok turen da.....5mil er ikkje så langt.

Søstra mi hadde guttungen den natta for me låg på hotellet, så var det ny pynting og budestakk på meg og herre bunad for mannen min, fotograf og entre på hotellet i ein Volvo Amazon ;) knall raud ein;)

Middag og full pakke. Eg var sjuk når me tok bilder, hadde ligge og fryse heile natta før......mannen min fikk det under middagen...... Uansett så var dagane minnerike og fine!!!

Skrevet

vi giftet oss borgelig. ( med forlovere) Jeg hadde en enkel brudekjole.

Vi var til fotograf etterpå. Så dro vi til en fantastisk resturant der vi hadde 8 retters middag, med kake til slutt. Bare vi og forloverne. Etterpå dro vi på suite på hotellet der vi hadde spist.

NÅ 5 år senere, hadde vi ikke gjort det anerledes. Var akkurat det vi ville. En minnerik dag :)

Ingen visste at vi giftet oss, men bare uker etterpå måtte vi sende ut 80 takkekort fro gavene vi fikk.....

Skrevet

Jeg er ikke medlem i statskirken, eller noen annen kirke for den saks skyld.

Min mann er mormoner og er således ikke velkommen i statskriken (altså vi kan jo gå det, ingen som stopper oss i døra liksom, men vi får ikke gifte oss der) og siden jeg ikke er medlem av hans kirke heller, så kunne vi ikke gifte oss der...

Skrevet

Vi giftet oss i Tinghuset med bare forlovere+ deres samboere og vår sønn til stedet. Ingen andre visste om at vi skulle gifte oss.

Jeg hadde på meg en turkis sommerkjole fra Neste Stop (vi giftet oss i juli). Mannen min hadde på seg en lys penbukse og linskjorte.

Seremonien var enkel, men veldig flott og rørende.

På forhånd hadde vi invitert begges familier til sommerfest på terrassen hjemme hos oss bryllupsdagen, med reker og hvitvin. Gjestene trodde det "bare" var en vanlig terrassefest en fin sommerkveld. Gjestene ble rimelig paffe da de skjønte hva vi hadde gjort samme dagen. Vi hadde fått samboeren til min forlover til å filme hele vielses-seremonien. Så da gjestene hadde kommet satte vi på filmen fra vielsen sånn at gjestene fikk se, uten at vi sa noe på forhånd. Mange lange fjes da, gitt....

Men dagen ble en suksess og alle var fornøyde. Dette var tilfeldigvis den varmeste sommerkvelden den sommeren og vi satt ute til kl.4. Ingen i familiene våre ble sure eller fornærmet for at vi hadde giftet oss hemmelig og ingen følte seg snytt for noe.

Mener å huske at vi brukte tilsammen 5000,- på hele moroa, alt inkludert.

Skrevet

Vi giftet oss på tinghuset i Oslo. Jeg hadde brudeaktig selskapskjole, mannen hadde dress. Bukett til meg, knapphullsblomst til han og forloveren hans. På selve dagen hadde vi med oss foreldre, søsken og forlovere (med følge). Var 14 stk totalt. Tok bilder i Frognerparken, og spiste middag på hotellet jeg og mannen min skulle overnatte på - Gabelshus Hotell på Frogner. Nyyyyydelig dag!

3 uker etter samlet vi rubb og rake av vennene våre og hadde sommerfest i hagen, i innbydelsene skrev vi at "i stedet for gave ønsker vi din/deres tilstedeværelse" pluss at de selv tok med seg det de ville grille. Vi sto for tilbehør og drikke. Satte opp hvite telt i hagen, dekket noen langbord, slang hvite roser rundt omkring på bordene + maaange av bryllupsbildene vi hadde tatt. Slik fikk vennene våre også "se oss" på dagen vår. Jeg hang opp lykter oppunder taket inne i teltet, og hadde masse levende lys på bordene. Når sommerkvelden senket seg ble det veldig stemningsfult :o) Nydelig kveld det og :o)

Skrevet

Hadde på en pen grønn kjole. Min mor og bestemor lagde brudebuketten, blomstene plukket vi ut på blomstertorget dagen før selv. Hele følget tok buss til og fra.

Vi hadde nærmeste familie til stede + noen venner, alle på restaurant etterpå (en billig, billig kinamat). Hjem til kake og "cognac", så ut på byn alle sammen.

Helt topp og ville ikke byttet vårt "økonomi-bryllup" mot noe.

Skrevet

Vi skal gifte oss borgelig til sommeren, på en lørdag faktisk. Jeg er av typen som ikke vil ha noe tradisjonelt bryllup, så vi har gjort det enkelt. Har leid oss ett stort partytelt billig, og har invitert de nærmeste,blir ca 30 stk, og da er det en del barn(store). Blir god mat, og god drikke, uten de typiske bryllupstalene, eller slike ting som hører ett kirkebryllup til. Skal ha en fest utover natten. Jeg tenkte å finne meg en kjole når butikkene får inn sommervarene, og han skal ha en vanlig svart dress. Alt i alt kommer dette til å koste oss ca 20 000.

Skrevet

Vi hadde lyst på et anderledes bryllup, så vi valgte å gifte oss på buddhistisk vis i Thailand... :o) Hadde ikke med noen, men man kan jo ha med forlovere og familie om man vil... Vi hadde en veldig flott, minnerik dag, en dag som var bare vår, men samtidig så slapp vi dette vanlige "gifte seg i kirken" styret... (Vi er i statskirken begge to, så vi kunne ha gjort det om vi ville da).

Skrevet

Vi hadde vielsen i en lysning i skogen, og festen hjemme.

Skulle egentlig sitte ute i hagen, med grillmat og kaker, men været tillot ikke det.

Hadde det kjempefint.

Skrevet

Jeg husker ikke helt hva jeg hadde på meg, var bukse og genser i hvertfall. Vi kom lett heseblsende 5 min før vi skulle inn, måtte amme sønnen min som da var 3 mnd først, møtte de gamle naboene våres osm hadde sagt ja til å være forlovere og lempet babyen over til dem. Rett inn, svarte ja på de rette stedene, utveklset ringer, varme blikk og kyss, signerte papirer, fikk babyen tilbake og hastet videre til middagsbesøk hos mamma uten å nevne med etord at vi nettopp hadde giftet oss.

Synes det var litt småorginalt jeg ;-)

Skrevet

Vi giftet oss en mandag kl 9 hos byfogden i Oslo i 2006. Hadde kjøpt oss råfine ringer og nye pene klær for anledningen, men tok t-banen ned =) Etter litt champis tok vi flytoget til gardermoen og flyet til Nice. Hadde en ukes ferie for oss selv (jeg var gravid i uke 32 med førstemann).

Familien visste om vielsen, men vi ønsket ikke at de skulle komme da de er så mange på grunn av skilte foreldre med ny familie. Kun fire stk (vitner med følge) var med hos byyfogden.

Et og et halvt år senere hadde vi en stor fest. Jeg hadde fått sydd meg en rålekker kjole og mannen leide sjakett. Vi hadde 70 gjester i et pent pyntet lokale, taler (men var toastmastere selv), Familien tok med mat og kaker, vi stod for drikke til maten (men drikke til festen utover hadde gjestene med). Vi hadde en som spilte flygel under middagen, turn/akrobatikkoppvisning og DJ og dans senere på kvelden. Det ble en helt utradisjonell og super fest med oss i sentrum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...