Gå til innhold

Vanskelig avgjørelse.Tilbakesettelse av tinte egg i dag, 1 eller 2? 2 har overlevd opptiningen

Håper på nytt 34

Anbefalte innlegg

Hei kjære dere

Jeg har en ganske spesiell erfaring etter å ha mistet mine sterkt etterlengtede tvillinnger høsten 2008.

Historien om tapet av de etterlengtede tvillingene våre er skrevet på et innlegg fra oktober/ november. Kort fortalt mistet vi våre sterkt etterlengtede tvillinger 12. oktober i uke 23+2 etter tidlig vannavgang. Vi ble gravide etter å ha vært igjennom 3 ICSI forsøk og 2 frysforsøk, og var jo overlykkelige....Det har vært en tøff og vond tid, men nå er vi veldig innstilt på å prøve igjen. Idag skal vi faktisk til innsettelse av våre siste tinte egg, før vi må begynne privat. Ringte inn den nervepirrende telefonen isted og 2 egg hadde overlevd. Nå er jeg derfor i villrede. Vi mistet jo tvillingene våre grunnet tidlig vannavgang, men de fleste mener at dette ikke hadde noen sammenheng med at det var to, men det at jeg hadde urinveisinfeksjon i kombinasjon med streptokokk b bakterien jeg har. Vi har vært igjennom 2 fryseforsøk tidligere som ikke medførte noen graviditet, så i utgangspunktet har jeg ikke kjempe troa på at vi vil lyktes nå heller...I utgangspunktet ønsker jeg å sette tilbake begge, for det øker jo iallefall sannsynligheten for å bli gravid igjen: Men er samtidig forberedt på at legen vil fraråde meg dette. Dessverre har vi hatt ganske nedslående erfaringer med diverse leger og de er veldig generelle og sprikende i forklaringene sine. På mange måter har jeg derfor funnet ut at innimellom kan det være fornuftig å følge magefølelsen. Men hva om vi ikke lykkes å bli gravide med en, tror du ikke det kommer til å gnage veldig at vi ikke ga begge en sjanse? I tillegg er dette en veldig spesiell runde, da de er fra samme "kullet" som vår kjære små engle tvillinger...Er veldig i villrede... Så mottar gjerne innspill med takk.

Håper ikke dette innlegget blir feil her inne. Da det er så vanskelig å vite hvor man skal henvende seg med dette dilemmaet...

Fortsetter under...

Kjære deg. jeg husker deg jeg. Husker jeg leste om deg, håpet at alt skulle gå bra. Husker også meldingen din om at dere mistet tvillingene.

Jeg hadde gått for to, setter den ene seg er det jo suverent, setter begge seg er det jo superbonus, og denne gangen burde du bli fulgt virkelig nøye opp hele veien.

Lytt til deg selv, om dere vil gå for to gå for to:) og KREV nøye oppfølging hele veien, ikke minst bare pga psyken og vissheten at de har det bra.

Du kan også få hyppige uritester hos jm på helsestasjon når du måtte føle for det, for å teste for infeksjon osv..igjen bare for trygghetens skyld.

hUsker jeg fikk testet bare det sved litt( har hatt hyppige uri infeksjoner og nyrebekken infekjsoner tidligere) og det var veldig godt å få den tryggheten.

LYKKELYKKE TIL.

Skal krysse fingre og tær for dere,og for de to små eggene som skal få kose seg og vokse i magen din:)

Dette går bra, nå er det DIN tur:):)

Fortell hvordan det går da, gjerne i en pm:)

Kommer til å tenke masse på deg!

STOOOOR klem fra tvillingmamma med to på 9 måneder som gjør henne halvt tullerusk av lykke (og frustrasjon* de krabber overalt og underalt*)

Hei Håpefull

Jeg husker også at jeg leste om deg tidligere. Det er så ufattelig trist.

Jeg ville ha valgt å sette inn begge to i håpet om at i alle fall en av dem vil feste seg. Blir det to så må du jo få ekstra god oppfølging fra starten. Det må du jo forresten med en også pga historien med urinveisinfeksjoner og GBS. Når du blir gravid igjen må du forlange hyppig oppfølging av gynekolog enten det er en eller to. Det får du nok når du forteller historien din til legen.

Jeg har streptokokker gruppe B også og er litt nervøs for det. Det gikk bra forrige gang da jeg var gravid med en og håper selvfølgelig det går bra nå med to også.

Jeg krysser fingrene for deg.

Hei håpefull,

Jeg hadde også brukt begge, dersom dette også er siste tjansen i det offentlige? det er som de andre sier, slå til og krev nøye oppfølging... håper virkelig det klaffer for dere nå, det er det nødt til etter alt det vonde dere har opplevd... jeg husker deg for vi var ca kommet like langt vi da du mistet... jeg husker jeg satt gravid og gråt da jeg leste innlegget ditt, og tenkte at verden var urettferdig. Nå håper jeg virkelig at det er denne gangen det skjer, og at dere om 9 mnd har noen friske og flotte barn. Masse lykke til, har forresten Hausken klinikk som nabo her i hgsd, og vet at mange som sliter og må gå privat har veldig god erfaring med han...

KLEM

Hei igjen dere

Tusen takk for fine og støttende ord. Det ble til at vi satte inn begge eggene i går. Har dessverre ikke troa på at vi blir gravide ved innsetting av tinte egg, men skal allikevel håpe litt de neste 14 dagene....Å forsøke og tenke litt positivt også...Men takk for all den varmen dere viser meg.

Stor klem til dere

Hei

Ser du har en tøff historie bak deg. Ønsker deg alt godt i rugetiden. Jeg satte inn to fryseegg som var nesten 5 år gamle, og jammen venter jeg ikke tvillinger nå. Så det kan gå veldig bra med fryseegg også ;-) Håper det aller aller beste for deg.

Klem :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...