Gå til innhold

Prøve på nytt etter at vi mistet tvillingene våre 12. oktober 2008

Håper på nytt 34

Anbefalte innlegg

Hei kjære dere

Jeg er ikke gravid ennå, men skal til innsetting av opptinte egg i dag og er i den forbindelse i villrede. Håper noen av dere har noen innspill..

Historien om tapet av de etterlengtede tvillingene våre er skrevet på et innlegg fra oktober/ november under " vi har mistet et barn". Kort fortalt mistet vi våre sterkt etterlengtede tvillinger 12. oktober i uke 23+2 etter tidlig vannavgang. Vi ble gravide etter å ha vært igjennom 3 ICSI forsøk og 2 frysforsøk, og var jo overlykkelig....Det har vært en tøff og vond tid, men nå er vi veldig innstilt på å prøve igjen. Idag skal vi faktisk til innsettelse av våre siste tinte egg, før vi må begynne privat. Ringte inn den nervepirrende telefonen isted og 2 egg hadde overlevd. Nå er jeg derfor i villrede. Vi mistet jo tvillingene våre grunnet tidlig vannavgang, men de fleste mener at dette ikke hadde noen sammenheng med at det var to, men det at jeg hadde urinveisinfeksjon i kombinasjon med streptokokk b bakterien jeg har. Vi har vært igjennom 2 fryseforsøk tidligere som ikke medførte noen graviditet, så i utgangspunktet har jeg ikke kjempe troa på at vi vil lyktes nå heller...I utgangspunktet ønsker jeg å sette tilbake begge, for det øker jo iallefall sannsynligheten for å bli gravid igjen: Men er samtidig forberedt på at legen vil fraråde meg dette. Dessverre har vi hatt ganske nedslående erfaringer med diverse leger og de er veldig generelle og sprikende i forklaringene sine. På mange måter har jeg derfor funnet ut at innimellom kan det være fornuftig å følge magefølelsen. Men hva om vi ikke lykkes å bli gravide med en, tror du ikke det kommer til å gnage veldig at vi ikke ga begge en sjanse? Men hva om vi lykkes og vi blir gravide med tvillinger igjen, vil det bli forferdelig vondt og nervepirrende? I tillegg er dette en veldig spesiell runde, da de er fra samme "kullet" som vår kjære små engle tvillinger...Er veldig i villrede... Så mottar gjerne innspill med takk.

Håper ikke dette innlegget blir feil her inne. Da det er så vanskelig å vite hvor man skal henvende seg med dette dilemmaet...

Fortsetter under...

Hei vennen.....

Å miste så sent må ha vært hinsides trist.... Sterke tøffe du som klarer å se framover... *Klappe på*

Jøss, dette blir spesielt... Egg fra samme kullet. Er det et dilemma her at om man setter inn to så får hvert mindre næring? Er det derfor legen fraråder det? Jeg ville jo i utgangspunktet ha satt inn to,jeg da... Tenker både på dem dere mistet og at der da er dobbel sjans. Hvis ikke da sjansen blir mindre på hver av dem siden de må dele "godene"....

Jeg misunner deg ikke valget. Begge har fordeler og bakdeler...

Skriv gjerne hva dere bestemte dere for, jeg går utifra at de er ferdig med å sette dem inn nå.... Jeg krysser alt jeg kan for at du skal få nurk denne gangen, om det er ett eller to :)

*Klappe litt til på*

Jeg tror jeg hadde gitt begge en sjanse! Har vært gjennom ICSI og fryseforsøk selv, og satte inn 2 egg begge gangene. Dette resulterte i 1 flott liten jente, selv om hun "skulle vært" tvillinger. Det var 2 til å begynne med, men den ene bare forsvant, såkalt vanishing twin. Jeg må innrømme at jeg var så lettet over at den ene ble igjen, og i tillegg var det så tidlig, at det ikke ble noen stor sorg over den andre. Legen sa at det var veldig vanlig i vanlige svangerskap også, og grunnen til at vi vet mer om det nå, er at det er flere som er på tidlig ultralyd. Men nå har jeg aldri vært ordentlig gravid med tvillinger, så det stiller seg kanskje annerledes da. Men uansett.. lykke til med valget! Krysser fingrene for at de(n) sitter spikret frem til termin denne gangen:)

Hei kjære dere

Takk for tilbakemelding og engasjement!!! Det ble til at vi valgte å sette tilbake to egg, så da får vi se hva som har skjedd i løpet av de neste 14 dagene. Eggene var ikke av beste kvalitet så det hadde nok blitt helt feil og bare satset på den ene..Det hadde selvfølgelig vært helt fantastisk å bli gravid igjen snart samtidig som det er så mange milepæler som skal beseires.

Ønsker dere andre lykke til fremover. Jeg håper jeg etterhvert har positive nyheter å komme med.

Varme klemmer fra meg- som akkurat nå er som ruger å regne...

Hei! Begynner med å si hvor forferdelig vondt jeg har av deg som mistet så sent, må jo være helt umulig å forklare den enorme sorgen dere må ha følt på...

Jeg er dessverre blank på prøverør, men ganske god på infeksjoner, og vet 100% at en urinveisinfeksjon kan føre til for tidlig fødsel, en bekjent av meg opplevde det i uke 24. Det er det som er problemet med oss gravide, vi har ofte symptomfrie UVIer, det er bl.a derfor vi leverer prøver ofte. Men selv da er det jo en sjanse for at en infeksjon lurer seg innpå rett etter en prøve... Det jeg mener er at jeg tror ikke det at det var to engler der gjorde at du mistet, så tror du gjorde riktig i å gi begge en sjanse denne gangen også:)

Krysser alt jeg har her for deg, og massevis av lykke til!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...