Gå til innhold

Hva er finest av disse jentenavnene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Olivia: Fint navn, ville dog ikke valgt det selv. Har en formening om at det kan komme til å bli veldig populært snart.

Frøya: Veldig fint navn, har vurdert det selv. Men ø-en gjør det kanskje ikke til det beste internasjonale navnet, men jeg er personlig glad i de norske bokstavene. Ser imidlertid at mange her på navnedebatten ikke liker navnet.

Freja: Synes Frøya lyder bedre, men helt ok navn. Har også sett det stavet Freya.

Maja: Fint og søtt, jeg kjenner 4 voksne Majaer, og 2 barn, så i min omgangskrets er det mye brukt.

Kornelia: Hette min oldemor, fint navn, om enn litt pompøst i mine ører.

Filippa: Liker overhodet ikke.

Alva: Litt for søtt, dersom datteren din ikke blir liten og nett hele livet blir navnet nesten belastende???? Kanskje litt teit, men ville ikke ha valgt det.

Una: Liker ikke.

Ingrid: Klassisk og fint navn som jeg liker veldig godt, dessverre blant de 10 mest brukte navn i 2008...

Lykke til!

Jeg liker best:

Ingrid

Maja

Alva

De andre er jeg ikke så glad i. Men alle passer internasjonalt, unntatt Frøya.

Maya Cornelia

Maya Filippa

Maya Olivia

Ville ha skrevet Maya sånn hvis det er viktig at det går godt internasjonalt.

Annonse

Likte disse best:

Frøya/Freja

Maja/Maia/Maya

Alva

Ingrid

Liker ikke så godt:

Olivia

Una

Liker ikke:

Kornelia/Cornelia

Filippa

Synes ikke noen av disse passet sammen i dobbeltnavn.

Internasjonalt funker vel Olivia aller best, Una og Filippa dårligst (ville jeg tro), samt Frøya med ø (jeg kjenner for øvrig ei engelsk Freyja).

Og hvilke passer ev. sammen?

Og hvilke passer internasjonalt?

Personlig liker jeg disse:

Olivia

Frøya

Maya

Liker ikke

Freja

Kornelia/Cornelia

Filippa

Alva

Una

Helt ok

Ingrid

Olivia, Maya, Cornelia, Filippa, Alva, Una og Ingrid er navn som fungerer internasjonalt syns jeg. Har en på jobben som heter Una faktisk og hun er en ganske livlig person :)

Jeg liker

Olivia

Frøya,

Maia

Alva

Ingrid

Men alle er pene, det er vel egentlig bare Filippa og Freja som skjærer litt i mine ører.

Internasjonalt fungerer vel alle godt egentlig, men unntak fra Frøya på grunn av ø'en.

Samt - at Freja ikke ville fungere verken ute etter hjemme. Her i Norge er det jo en sjokolade, mens det i utlandet burde ha vært skrevet med i, for å få rett uttale. (J er jo en hard konsonant på engelsk)

Annonse

Tusen takk for mange svar. navnene er jo i tildels forskjellige kategorier. når jeg tenkte på hva som passer sammen, var det ikke som dobbeltnavn, men som to søsken. Jenta jeg har heter Una. Ser at mange ikke liker det - selv har jeg elsket det siden første gang jeg hørte det. Dessuten må navnet vere ok å både uttale og skrive internasjonalt, siden faren er fransk. Una funker som bare det på fransk, selv om ingen heter det der. Typisk franske navn er jeg ikke glad i, så prøver styre unna det. Vet at Frøya funker veldig dårlig pga. å'en, men veldig fiiint!

Gjest Siklerotte

Olivia - fint, men jeg liker den engelske uttalen bedre enn den norske.

Frøya - synes det er forferdelig, dessuten kan jeg ikke fordra æ,ø og å-navn.

Freja - Stygt.

Maja - Fint og søtt.

Kornelia - Fint.

Filippa - liker ikke, men greit nok.

Alva - liker ikke.

Una - forferdelig.

Ingrid - kjempefint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...