Gå til innhold

Hjelp meg med jobbsøknad?

Anbefalte innlegg

Personlig data:

Navn: ***** ****

Adresse: ***** **

Postnr: **** *******

Tlf: ********

E-post: ***************

Født: ******

Sivilstatus: Samboer og et barn

Egenbeskrivelse:

Jeg er ei jente som liker og starte dagen med et smil og godt humør. Et er ansvarsfull, til å stole på og tålmodig. Jeg ønsker og jobbe i barnehage, noe jeg fort fant ut av da jeg fikk sønnen min. Det er utrolig hvor mye glede et barn kan gi deg. Og tanken på å kunne være med et barn på arbeidsplassen, lære dem rettferdighet og glede. Lære ord og bokstaver gjennom lek og moro samtidig som vi også ønsker og lære og kjenne naturen og andre utfordringer dagene byr på får meg til og føle at jeg gir hverdagen en mening.

Yrkeserfaring:

Sommeren 2006 ******* Camping – Vaskedame

Utdanning:

2006/2007 Helse og sosial grunnkurs

Jeg går nå på Aftenskolen – barn og ungdomsarbeider. Der er jeg ferdig sommeren 2009, og skal dermed ut i arbeidslivet. Jeg må jobbe 3år som assistent før jeg kan ta fagprøven.

Jeg begynte på helsefagarbeider våren 2007. Fikk god karakter i praksis, men måtte desverre slutte januar 2008 pg. av personlige grunner. (jeg fant også ut at yrkesvalget var feil, men planen var og fullføre)

Språk:

Norsk (bokmål): Muntlig og skriftlig

Engelsk: Muntlig og skriftlig

Referanser:

Gamle grunnkurs lærer

Arbeidsgiver på campingen

Aftenskolen

( Referansen skal skrives med navn og nr og hvilken sammenheng )

- Hva må jeg tilføye?? Å hva må jeg forandre??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139662699-hjelp-meg-med-jobbs%C3%B8knad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

for det første ville jeg skrevet CV og søknad hver for seg.

Disse setningene synes jeg ble rare i søknadsteksten din

"Det er utrolig hvor mye glede et barn kan gi deg. Og tanken på å kunne være med et barn på arbeidsplassen, lære dem rettferdighet og glede. Lære ord og bokstaver gjennom lek og moro samtidig som vi også ønsker og lære og kjenne naturen og andre utfordringer dagene byr på får meg til og føle at jeg gir hverdagen en mening."

Jeg ville omformulert slik at hver setning er litt mer fullstendig.

Og tatt med noe mer om hvilke av dine personlige egenskaper og erfaring som er relevant i forhold til det de søker etter. Du burde bruke utlysningsteksten som utgangspunkt for det.

Denne soknaden synes jeg virket litt rotete, jeg ville ogsaa skrevet en cv og soknad hver for seg. I CVen tar du med peronalia, skole og jobberfaring etc.

Soknaden ville jeg begynt med overskriften: Soknad paa stillingen som... ( eks barnehageassistent eller hva du naa soker paa)

Deretter ville jeg skrevet hvor jeg hadde sett stillingsannonsen, og hvorfor jeg sokte paa stillingen. Jeg ville ogsaa skrevet hva som gjor meg egnet i en slik stilling, evt fylt ut med litt relevant tidligere arbeidserfaring / skolegang.

Saa ville jeg skrevet litt om meg selv, hvordan jeg er som person og medarbeider osv..

Du finner masse eksempler paa hvordan du skal skrive en soknad paa nett. Og ogsaa hvordan oppsettet skal vaere.

Haaper det hjalp litt :)

Kan jeg ha cvn så enkel som denne? Takk får at dere tar dere tid til og hjelpe en nying ;)

- Navn:

- Adresse:

- Telefon:

- E-post:

- Fødselsdato:

- Sivilstatus:

- Personlige egenskaper:

Ung positiv jente med arbeidslyst. Har lett for og omgås med andre mennesker, både unge og eldre. Jeg er målrett og liker og samarbeide med andre, men har heller ikke noen problemer med og jobbe selvstendig.

- Utdanning:

- 2009 Aftenskolen – Barn og ungdomsarbeider

- 2007 Kvadraturen skolesenter – Helsefagarbeider

- (Jeg måtte dessverre slutte av personlige grunner)

- 2006/2007 Romerrike vgs. Grunnkurs – Helse og sosial

- Referanse oppgis ved behov.

Også skrive en søknad hvor jeg tar med at jeg ikke har noe erfaring da jeg fikk barn tidlig. Alt jeg har jobbet med er sommerjobb som vaskedame på camping. Hvorfor jeg passer til jobben osv?

Ville heller skrevet noe sånt istedefor at alt du har jobbet som er vaskedame på camping, for det hørtes veldig negativt ut og det fikk deg til å høres negativt ut til ting også.

Så istedefor det er f.eks et forslag:

Da jeg ikke har noe særlig erfaring fra tidligere arbeidsforhold, håper jeg likevel det er mulighet for meg da jeg har en utpreget ståpåvilje og er veldig lærevillig. Jeg synes det er viktig å ta med seg lærdom av andre slik at jeg kan bruke dem til å danne min egen erfaring med tiden.

Ellers anbefaler jeg deg til å se på nav sine sider på søknad/cv, de har hjulpet meg mye også. Hvis du vil kan du legge meg til på msn så kan jeg hjelpe deg mere :) [email protected]

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...