Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Hei! Min store lille gutt skal begynne i barnehage i april. Han er nå 13 mndr og vil altså være 15 mndr når han begynner i barnehagen. Han har nettopp begynt å gå så vi har ikke kjøpt noen sko til han ennå. Det jeg lurer på er hvilken type sko dere vil anbefale som første sko? Er dette evt sko som kan brukes i barnehagen?
line_n & sara Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 vi har viking goretex og er ganske fornøyd, snuppa er 15 mnd nå, og har gått i noen mnd nå, men først for en mnd siden klarte hun å gå i uteskoa! så vær forberedt på at det kan ta litt tid før gutten din knekker den koden men viking er iallefall ganske solide og varme sko, trenger ikke ullsokker inni der!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Jeg ville kjøpt noen litt mer vår sko, det går nå heldigvis mot vår nå... Iallefall i april når han skal begynne i barnehagen. Vi hadde noen joggeskolignende ecco sko til sønnen vår i fjor, kjempegode og lette. Kan virkelig anbefales. Små føtter trenger gode sko, så det er verd å betale litt for dem...
Sistah*G07*J09* Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Vi har også viking gortex. Er super fornøyd med den
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Ja, det var egentlig noen vårsko jeg tenkte på. Tror ikke det vil bli nødvendig med vintersko siden han ikke begynner i barnehagen før i april. Er det noen spesielle sko dere vil anbefale, et spesielt merke som er bedre enn andre?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 vi har kjøpt ecco til jenta vår (hun ble nettopp 1 år), de er veldig gode. Det du må passe på, er at sålen er myk. Jeg har hørt at den skal være så myk at du skal kunne bøye tuppen av skoen mot hælen. Jenta mi går veldig bra med skoene sine, og hun brukte ikke lang tid på å venne seg til sko. Sønnen min hadde Ponny-sko, og de var litt stivere, og dermed slet han mer med å gå med sko.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #7 Skrevet 18. februar 2009 Da skal jeg huske på det når jeg ser etter sko! Tusen takk for tips!! Jeg har vært i mange skobutikker, men synes jeg får så mange diffuse svar... Ikke enkelt når du vet at det er viktig å finne gode sko med tanke på beina til disse små...
Alenemamma :) Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 gutten min har nå sitt 3 ecco par .. Disse er veldig gode:) http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon/barn/infants/index.jsp Her kan du se alle skoene.. Sko nr 8 fikk han når han begynte å gå 11 mnder, han knakk koden med en gang, de er lette og gode:) Men om du ser på disse nr 14 så er de med borrelås og jeg ville valgt det:) utrolig fine Nå er han 19 mnder og har fått seg enda et par av de nr 8:)
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 siden trullemulle kom med link, så kan jeg jo vise hvilke jenta mi har: http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon/barn/infants/70671/55358/detail.do De som heter infants. Kostet 499 kr, dyre ja, men jeg tror ikke man bør kjøpe billige sko når skal kjøpe de første skoene. (altså ala sparkjøp, økonimisko har jeg faktisk dårlig erfaring med til så små også)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Jeg ville kjøpt et par goretex vintersko på salg nå som ikke er for varme. Jeg synes så små skal få slippe å gå med støvler, og heller får sko som sitter ordentlig på foten. Regner det er det ikke for varmt med tynne vintersko. Det gjorde jeg i fjor, det fungerte kjempefint. Men ikke vent for lenge, de forsvinner fra butikkene nå. Jenta mi får kanskje støvler nå, og da vil hun være over to.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Da mente jeg for bruk når det regner og er vått ute. Utenom ville jeg kjøpt noen gode førstesko som både har god hælkappe, fleksibel såle og god plass til foten.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #12 Skrevet 19. februar 2009 Tusen takk for mange svar:) Ja, jeg tenkte å kjøpe noen førstesko i første omgang. Disse Ecco skoene har jeg faktisk sett på i skobutikk. Synes de virker veldig god. Jeg har lurt litt på om det kan ha noe hensikt å bestille dem på nett siden de er såpass dyre som de er. Er det noen som vet noe om dette? Føler egentlig at det vil være lenge til han klarer å gå med vintersko og da er det litt vanskelig å vite hvilken str jeg skal gå for. Tror derfor at jeg avventer det...
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #13 Skrevet 19. februar 2009 Hva skal han gå med når det regner ute da?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #14 Skrevet 19. februar 2009 Det regner jo i mars, april, mai, juni osv..... D får ikke tak i slike sko om en måned.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #15 Skrevet 19. februar 2009 Har dårlig erfaring med barn med høy vrist og Ecco, jeg ville prøvd de på barnet. Det er viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå