Gå til innhold

Er det mange som (om søvn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger de små i senga på soverommet på dagtid?

Fungerer det greit, og hva gjør dere for at de skal skjønne at det ikke er natta?

Tenker litt på når våren og sommeren kommer, da blir det vanskeligere å gjøre det sånn at man har det mørkt om natta og lyst når de sover der om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger gutten min på 3mnd i senga si dagtid. Prøver å ha en lur ute iløpet av dagen så han får litt frisk luft. Dette blir som regel formiddagsluren, men ikke alle dager (værforbehold og min egen latskap).

Jeg gjør ingen forskjell på dag og natt egentlig når jeg legger han i senga si. Ikke annet enn at det naturlig skinner litt dagslys inn på soverommet gjennom gardiner/persienner i forhold til natten. Derav mørkere om natten. Virker ikke som han har problemer med å skille natt og dag (ikke enda ihvertfall), sover fra 18/19/20 til 05/06/07/08.

Min erfaring er at han faktisk mye lettere finner søvnen sin selv i senga si de første lurene i løpet av dagen. Jeg slipper stort sett å måtte hjelpe han i søvn.

Dessuten er det lettvint å løfte han over i senga mi og amme når han våkner. Ofte sover han litt mer igjen..

Skrevet

Nettopp det jeg lurer på, om ikke det vil være enklere å få henne til å sovne og få til litt lengre lurer om jeg legger henne i senga hennes på soverommet.

Men siden hun er vant til å bare ligge der om natta er jeg redd hun blir forvirret. Marerittet må være at hun snur døgnet og det blir enda mer tull enn det allerede er!

Skrevet

Jeg synes i alle fall det er greit å ha han på soverommet på dagtid, så kan jeg styre med mitt. Han sover veldig bra der, kanskje fordi det er kjøligere og mørkt.

Personlig tror jeg ikke de små snur døgnet av å sove dagtid i senga si (om de allerede har døgnrytme). Men du må nesten bare prøve deg fram. Jeg var faktisk redd for det samme da jeg begynte å ha han på soverommet (da var han nærmere 2mnd), men har bare positiv erfaring. Nå skal det sies at han har sovet om natta siden han var født da.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...