Gå til innhold

Hvordan sovner barna deres på dagtid ? (:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte ila dagen, hvor lenge og hvor gamle er de?

Min er 7 mnd sover 2 ganger i ca 30 pr dupp, sovner enten ved flaska eller i vogna... hun er ikke så veldig glad i og sove på dagtid men sover hele natta og har gjort det siden hun var 3 mnd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4,5 måneder, og det er et eneste rot. Frem til jul sov hun stort sett hele dagen og hele natta (avbrutt av maaaange måltider) hvert dørn.

Etter jul har hun noen dager hun sover mye dag og natt, noen mye dag og lite natt, noen lite dag og lite natt og noen lite dag og mye natt. Vi får bare ikke til noe rutiner, kjempeslitsomt.

Jeg har lopper i baken og har enda ikke vært hjemme en hel dag siden jeg kom hjem fra sykehuset, så vi er alltid ute på ett eller annet. Kanskje vi hadde fåt bedre rutiner på dagtid hvis vi holdt oss hjemme og bare hadde èn trilletur.

Men da ville jeg blitt fryktelig nedfor, og det er vel heller ikke bra.

Skrevet

Vår er 7 mnd og sover 3 ganger i løpet av dagen, gjerne 30 min om gangen hun sover hele natta, fra ca 20 til 08. og det har hun gjort et par mnd nå

Skrevet

Jenta mi er 7,5 mnd og sover to lurer i løpet av dagen på ca 1,5 time hver. Første lur mellom 09.30 og 12 en gang (denne er ofte på 2 timer) og siste ca 14.30 - 16, blir av og til forskjøvet.. Sover som regel hele natta 19.30 til 07.00..

Skrevet

Snuppa her har i det siste begynt å sove tre ganger på dagen, og det til ganske faste tider. Hun sover 1. gang 10-11 ca. og da ligger hun i senga med lys og en uro over seg (hn har ikke den uroen på natta). Neste 13-15 ute i vogna, enten vi er på tur eller vogna bare står på verandaen. Og så en liten halvtime rundt 17tida oppå mamma eler pappas bryst. Så legger hun seg ca halv åtte og sover hele natta med 2-3 måltider. Det varierer veldig om hun sovner ved puppen eller ikke.

Skrevet

Snupps er snart 3 mnd

Skrevet

Snuppi sover 2 -3 timer 2 ganger om dagen, og da helst ute på tur eller i vogna på verandaen på "liksom tur", vogna må være i bevegelse for at hun skal sove, så vi må ut å vugge litt innimellom under hele søvnen!. Også sover hun 11 timer om natten, med mat innimellom selvfølgelig.

Fungerer kjempefint! :) Hun er ca 4 mnd-

Skrevet

Gutten min er 6mnd og sover 2 dupper om dagen. Den første er fra 1030-1230 ca, og den neste er mellom 15-16 ca.

Skrevet

Kjempebra tråd!

Datteren min er snart 5 mndr. og sover 3 eller 4 lurer hver dag,- litt avhengige av hvor lange de er.

I dag:

1.lur fra 10:00 til 10:45.

2.lur fra 12:30 til 14:30.

3.lur fra 17:00 til 17:25.

Problemet er at hun våkner om vi legger henne fra oss. Derfor sover hun stort sett bare på ammeputa etter at hun har spist, eller i det elastiske bæresjalet. Jeg håper hun vil klare å sove for seg selv når vi slutter helt med samsovinga.

Skrevet

Litt likt som HI, gullet har alltid sovet greit på natten og nesten ingenting på dagen. Nå (straks 6 mnd) sover han 20 min/halvtime i forbindelse med brunch-amming sånn 9-10.Sovner på puppen og får lov til å bli værende (jeg synes det er så hyggelig). Så sover han i vognen, enten på trilletur eller i hagen i et par timer fra ca 13-15. Legger seg 20, sovner raskt og sover stort sett til 6-7.

Skrevet

Så fint at mange svarer :)

Men flere her som glemmer og fortelle Hvordan babyen sovner.. altså bysser dere barne i søvn eller legger dere h*n bare i segen og h*n sovner av seg selv... fks... og hvor gamle babyen er...

Grunnen til at jeg spør er at jeg vil finne ut om det er et slags "mønster" i forhold til hvor gamle i de er og hvordan de sovner...

fks jenta vår har vi alltid måtte bysset i søvn... til hun ble noen ca 5-6 mndr, nå får hun ikke til og sove hvis hun ikke får flaske og da MÅ hun trilles i søvn... hun skal altså få med seg alt... ikke tid til og sove ;)

hva gjør dere som har barn som har vanskelig for og sovne på dagen ?

Skrevet

Jr her er litt over 7 mnd og sover 2-3 ganger i løpet av dagen. Ca 1 time hver lur. Men han sovner ikke av seg selv :( Vi må enten trille, eller vi må ligge i senga sammen med han. Hvis vi ikke gjør en av disse to, sover han ikke før han er fullstendig utmattet, og da sover han ikke lenge, og søvnkvaliteten er dårlig (våkner hvert 5.-10. min.).

Men heldigvis er han grei å legge på kvelden, og han sover godt på natten. Han våkner ofte 1-2 ganger pr natt, men da er det som regel bare å putte inn smokken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...