StineMor_2007_ Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 når er det mest normalt å begynne med det?? datteren min er no 16 mnd...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 har hørt at barn ikke kan kjenne selv når de vil på do før de er over 2år. Men det skader jo ikke å venne dem til å sitte på potta. Vi har begynt med vår lille kar, setter han der etter hvert måltid, å han elsker å sitter der, har litt leker og slikt han leker med mens han sitter der. å så synger vi presse sangen bare babbel som jeg har funnet på, men han er ihvertfall helt med og det kommer som regel litt bæsj i potta mens vi synger
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 har hørt at barn ikke kan kjenne selv når de vil på do før de er over 2år. Men det skader jo ikke å venne dem til å sitte på potta. Vi har begynt med vår lille kar, setter han der etter hvert måltid, å han elsker å sitter der, har litt leker og slikt han leker med mens han sitter der. å så synger vi presse sangen bare babbel som jeg har funnet på, men han er ihvertfall helt med og det kommer som regel litt bæsj i potta mens vi synger Han er forresten 17mnd
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 ops! kom visst 2 ganger. Pc'en hengte seg opp litt
StineMor_2007_ Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2009 oki.. ja tenkte å kjøpe denne til hu http://www.kidsa.no/epages/Store.sf/sec2MGh9J_xIlc/?ObjectPath=/Shops/KIDSA/Products/FN8940 for sikkert litt mer morro da.. så tror vi skal prøve litt fra neste mnd jeg.. vært deilig å slipt di bleiene hehe.. men tar jo lang til like vel da=)
solstråla_mi Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Setter henne på potta nå og da jeg.. Ikke for å trene henne til å tisse akkurat, men hun synes det er kjempe kult å sitte der... så lenge det varer da:) er bare 13 mnd da.. hehe
StineMor_2007_ Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. februar 2009 oki=) men er jo bare for å vende hu til det oxo.. men kommer det noe så kommer det noe liksom hehe.. men er jo bedre å vende dem til det da..
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 18. februar 2009 #8 Skrevet 18. februar 2009 Vi begynte å sette tulla på potte da hun var rundt 9 mndr. Da leste jeg et sted at det var helt greit å begynne med det allerede fra de kunne sitte selv, så da dro jeg rett ut for å kjøpe potte :-) Nå er hun 12 mndr, og hun bæsjer nesten aldri i bleia mer. Vi setter henne på potta på morgenen, etter lunsj, etter frukt på ettermiddagen, og på kvelden før hun skal bades. Nå som hun har begynt i barnehagen har hun blitt litt mer uregelmessig, men igår gjorde hun i potta i barnehagen for første gang, så da ser det ut som at det også bedrer seg. Der setter de henne på potta etter lunsj. Jeg vet jo ikke om hun vil bli tidligere bleiefri på denne måten, men håper jo det. Hun er ihvertfall vant til å sitte på potte, og jeg er ikke i tvil om at hun prøver når hun sitter på potta, hvis ikke det er noe annet som er såååå mye mer interessant å holde på med da....
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #9 Skrevet 18. februar 2009 Vår pjokk fikk potte da han var 1 år, og var interessert da. Men så ville han ikke mer en lang periode. Nå vil han gjerne sitte på do i stedet,og tisser hver gang vi setter han der (22mnd).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå