Gå til innhold

når begynne med potte trening??

Anbefalte innlegg

Skrevet

når er det mest normalt å begynne med det?? datteren min er no 16 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt at barn ikke kan kjenne selv når de vil på do før de er over 2år. Men det skader jo ikke å venne dem til å sitte på potta. Vi har begynt med vår lille kar, setter han der etter hvert måltid, å han elsker å sitter der, har litt leker og slikt han leker med mens han sitter der. å så synger vi presse sangen :D bare babbel som jeg har funnet på, men han er ihvertfall helt med og det kommer som regel litt bæsj i potta mens vi synger :D

Skrevet

har hørt at barn ikke kan kjenne selv når de vil på do før de er over 2år. Men det skader jo ikke å venne dem til å sitte på potta. Vi har begynt med vår lille kar, setter han der etter hvert måltid, å han elsker å sitter der, har litt leker og slikt han leker med mens han sitter der. å så synger vi presse sangen :D bare babbel som jeg har funnet på, men han er ihvertfall helt med og det kommer som regel litt bæsj i potta mens vi synger :D

Han er forresten 17mnd

Skrevet

ops! kom visst 2 ganger. Pc'en hengte seg opp litt :D

Skrevet

Setter henne på potta nå og da jeg.. Ikke for å trene henne til å tisse akkurat, men hun synes det er kjempe kult å sitte der... så lenge det varer da:) er bare 13 mnd da.. hehe

Skrevet

oki=) men er jo bare for å vende hu til det oxo.. men kommer det noe så kommer det noe liksom hehe.. men er jo bedre å vende dem til det da..

Skrevet

Vi begynte å sette tulla på potte da hun var rundt 9 mndr. Da leste jeg et sted at det var helt greit å begynne med det allerede fra de kunne sitte selv, så da dro jeg rett ut for å kjøpe potte :-)

Nå er hun 12 mndr, og hun bæsjer nesten aldri i bleia mer. Vi setter henne på potta på morgenen, etter lunsj, etter frukt på ettermiddagen, og på kvelden før hun skal bades. Nå som hun har begynt i barnehagen har hun blitt litt mer uregelmessig, men igår gjorde hun i potta i barnehagen for første gang, så da ser det ut som at det også bedrer seg. Der setter de henne på potta etter lunsj.

Jeg vet jo ikke om hun vil bli tidligere bleiefri på denne måten, men håper jo det. Hun er ihvertfall vant til å sitte på potte, og jeg er ikke i tvil om at hun prøver når hun sitter på potta, hvis ikke det er noe annet som er såååå mye mer interessant å holde på med da....

Skrevet

Vår pjokk fikk potte da han var 1 år, og var interessert da. Men så ville han ikke mer en lang periode. Nå vil han gjerne sitte på do i stedet,og tisser hver gang vi setter han der (22mnd).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...