Gå til innhold

Et par spørsmål til dere som har mistet

luisalusa

Anbefalte innlegg

Jeg mistet lille spiren min denne helga, 5+2 uker. Har det ganske tungt akkurat nå, men jeg og samboer har bestemt oss for at vi ikke vil gi opp håpet om ein liten baby og ønsker å prøve å bli gravid igjen.

Det jeg lurer på er om dere vet om det er en fordel å vente litt før en forsøker å bli gravid igjen. Det høres kanskje dumt ut, men er redd for at livmora "er for skadet" til at den kan ta til seg et nytt egg? Har dere hørt om det er større sjanse for å miste babyen hvis en nettopp har hatt en SA?

En annen ting jeg lurer på; Jeg merket jo at jeg mistet babyen ved at jeg fikk blødninger, men er denne blødningen da som en vanlig menstruasjon? Kan jeg da 14 dager fra denne blødningen for å vite EL?

Håper ikke dette ble alt for teite spørsmål, er bare så veldig usikker på alt..

Fortsetter under...

Hei

Utrolig trist å høre at du mistet, kondolerer så mye.

Man er usikker i en slik situasjon, og ingen spørsmål er dumme.

Det er ikke unormalt å bli anbefalt å vente til man har hatt en mens etter en SA/MA før man begynner å prøve igjen, men når man har mistet så tidlig som 5+2 tror jeg ikke det er nødvendig. Du vil normalt sett få mensen 4-6 uker etter en SA/MA og ha eggløsning 2 uker før det.

Lykke til videre.

det er bare å starte prøving igjen, trenger ikke vente

jeg ble gravid ca 2 uker etter jeg startet min sa, det ble regna som mensen, fikk ikke en mens imellom og har nå hatt ma og legen sa det var bare å starte med en gang igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...