Gå til innhold

Et par spørsmål til dere som har mistet;

luisalusa

Anbefalte innlegg

Jeg mistet lille spiren min denne helga, 5+2 uker. Har det ganske tungt akkurat nå, men jeg og samboer har bestemt oss for at vi ikke vil gi opp håpet om ein liten baby og ønsker å prøve å bli gravid igjen.

Det jeg lurer på er om dere vet om det er en fordel å vente litt før en forsøker å bli gravid igjen. Det høres kanskje dumt ut, men er redd for at livmora "er for skadet" til at den kan ta til seg et nytt egg? Har dere hørt om det er større sjanse for å miste babyen hvis en nettopp har hatt en SA?

En annen ting jeg lurer på; Jeg merket jo at jeg mistet babyen ved at jeg fikk blødninger, men er denne blødningen da som en vanlig menstruasjon? Kan jeg da 14 dager fra denne blødningen for å vite EL?

Håper ikke dette ble alt for teite spørsmål, er bare så veldig usikker på alt..

Fortsetter under...

Beklager for deg og din kjære. Det er veldig tungt å miste... Godt dere har hverandre...

Hver sa er forskjellig tør jeg si... Og samme med syklus og livmors reaksjon på det å avbryte et svangerskap slik. Da jeg mistet første gang ble jeg rådet til å vente en mens med å prøve på nytt...Da jeg mistet andre gang ble jeg rådet til å bare la det stå til og prøve i vei... Jeg ble gravid igjen før første mens. Men hva som var rett råd...Begge måter å gjøre ting på endte opp med å miste, så jeg ble ikke noe klokere.

Jeg tror personlig at livmoren,som er så fantastisk,selv vet hva den er i stand til. Hvis dere føler dere klar mentalt til å prøve igjen, så la det stå til Gjerne gi deg en uke-10 dager i sølibat bare for å roe ned litt, men etter det ville jeg prøvd videre.

Sjansen er ikke noe større for å miste om du ikke har hatt en mens i mellom...

Men, etter den lille pausen på 7-10 dager,- ta en test for å sjekke at den er negativ. Positiv test kan du få en god stund etter å ha mistet, så best å sjekke at den er negativ før dere prøver videre,slik at du ikke blir lurt av positiv test som bare er et ekko....

Lykke til videre med prøving og håper inderlig du er tilbake blandt oss veldig veldig snart :)

*Klappe på*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...