Gå til innhold

Det er noe galt med vaskemaskina mi..den lekker vann under vaskinga

Anbefalte innlegg

Skrevet

siler på gulvet..noen som kjenner til problemet?

Fortsetter under...

Skrevet

Har sjekket diverse ledninger, men virker iallefall som ting er på plass

Skrevet

Sjekka lofilteret? Vi har nettopp hatt servicemann her pga feilmelding om vannlekkasje (vi så aldri noe vann da). Han kunne fortelle oss at man faktisk måtte tømme lofilteret litt en gang i blant. Glad det var mannen som var hjemme og ikke jeg. Flaut!

Skrevet

da må jg virke enda dummere..hva i all verden er et lofilter?

Skrevet

lurer jeg også på :) Er det det filteret fremme på maskinen, helt nede, der det samler seg rusk og rask?

Skrevet

Jepp. Det er det lille lokket nederst, forann på vaskemaskinen. Ofte en tapp som kan skrues ut da man fjernelokket. Der satt det litt av hvert hos oss. Masse lo, småstein, perler, deler av en spenne(!) osv. Servicemannen som var her i dag sa at barneklær ofte loet ganske mye, og at man burde sjekke dette filteret ofte da man hadde barn. Vår maskin ble kjøpt i april og nå stoppet den da pga tett filter...

Annonse

Skrevet

Nederst på vaskemaskinen er det stort sett alltid en luke, ta den opp og skru ut ventilen. Inne i filteret der kan det sitte hårspenner, penger, steiner, spiker og ikke minst lo.

Lykke til

(Nå lærte du noe nytt i dag også:o))

Skrevet

Hmmm vater ja..det var smart :)

Jeg har whirlpool vaskemaskin med lokk oppå---

det er et rundt lokk nederst som det går ann å ta av..men er kun en slags hvit plastikk greie inni der..ingen filter..Skal man skru opp skruer?

Skrevet

Klarer du å ta ut den hvite plastikkgreia da?

I så fall så er det filteret...

Skrevet

Går det ikke ann å skru ut den hvite plastgreia? Den kan sikkert være litt hard om du ikke har hatt den ut før.

Skrevet

er det skruer der også? på min er det en hvit propp bakom luken, og den proppen må jeg skru opp. Men du må være obs på at det kommer vann ut også :)

Skrevet

herreguuud jeg åpnet inni der..lå en kjærlighet på pinne og et nøkkelknippe..herreguud haha

Annonse

Skrevet

nei måtte visst ikke ta ut skruene...fikk skrudd på den greia og åpnet..nå får jeg den ikke inn igjen

Skrevet

akkurat det skjedde med vår. fikk en reparatør hit å det viste seg å være hull i den plast trommelen som fungerer som vannbeholder.den kan man ikke se å den sitter rundt selve den tromelem man legger klærne inni.. dette hadde skjedd pga at samboern har vaska jobbklær med spiker i å den hadde da kommet inn under å skjøvet ut en bit under sentrifugering.. dette kan visstnok skje med andre gjenstander også.. ellers vet j ikke hva d kan være..

Skrevet

haha vann ja..merket det

Skrevet

Hehe.. ja det er utrolig hva forsvinner i vask :o)

Skrevet

får håpe det hjelper.) takk jenter

Skrevet

da er d stor sjangse for at nøkla har laga hull i vannbeholdern..

Skrevet

Ja får håpe ikke det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...