Gå til innhold

For et opplegg, NAV vet ikke om jeg som er under attføring kan ta ferie og skrive på meldekortene at jeg ikke avikler ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså når man er på attføring så har man jo ikke opparbeidet seg rett til ferie, jeg er på tiltak, dvs jobber i en bedrift, sjefen sier jeg kan ta ferie, men får jo ikke attføringspenger om jeg skriver på dagpengekortene at jeg har ferie, mens de som er under attføring og går på skole har jo i tilfelle opptil 8 ukers ferie fordi skolen har ferie og de kan motta penger også i skoleferien, mens vi som er i "jobb" der vet ikke nav om vi har krav på attføringspengene.

Hva er dette for et system? Når ikke de som jobber hos nav engang vet om jeg kan ta ferie uten og miste mine attføringspenger?? Er det meningen jeg skal jobbe hele sommeren uten og ha noen som helst ferie og uten og kunne kose meg med barna mine? Eller er det meningen jeg skal jobbe så mye at jeg ender opp med en langvarig sykemelding som i verste fall gjør at det tar enda lenger tid før jeg er tilbake i tiltak?? Nei, Nav rydd opp og fortell meg om jeg kan ta ferie uten og gå konkurs!!

Skrevet

jeg har fått beskjed av NAV at vis jeg ville ha ferie fikk jeg ikke attføringspenger i den perioden...

Skrevet

Da kan du jo henvise til dette regelverket i så fall:http://www.nav.no/1073749843.cms

Der står det at man i visse tilfeller kan ha krav på attføringsytelsene sine, eller skal jeg kreve og jobbe i tiltak når bedriften jeg jobber i har fellesferie og stengt i 4 uker og jeg da skal klare meg uten penger???

Skrevet

ja, det kan godt hende at du kan få beholde attføringspengene når bedriften du er på tiltak i har ferie og holder stengt...

Jeg tar opp fag fra vgs til studiekompetanse, så jeg har jo ikke skole om sommeren, så vis jeg ville reise på ferie da ble attføringspengene stoppet.. Jeg har kun vedtak ut juni da..

Skrevet

Dersom du er i tiltak og bedriften stenger ned i fellesferien, har du krav på attføringspenger. Vedtaket om tiltak stopper ikke opp selv om bedriften stenger ned. Du krysser fortsatt for tiltak på meldekortet. Om du derimot selv velger å ta ferie, og bedriften ikke kan si at du må ha fri på grunn av nedbemanning, får du ikke penger. Nå vet jeg ikke hvilket tiltak du er i, men om det er Arbeid med Bistand er du fremdeles 100 % i tiltak selv om du ikke arbeider..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...