MarihønaMedHvitveis Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Sukk. Mm nekter hun å drikke på flaske. Mme nekter hun å drikke på flaske. Men iskaldt vann fra kjøleskapet, DET går ned. Jeg som trodde hun ikke ville drikke av flaske, så er det bare melk i alle former og temperaturer hun ikke vil ha. Melk kommer fram puppen, basta, har hun visst bestemt. Sukk! Men ang grøt. Hvor lang tid tok det før dere var oppe i full porsjon med deres små? Og hvor mye er egentlig full porsjon hos dere? På ene grøten vår står det 2 dl væske og det andre merke står det 1 dl. Vi har ikke fulgt oppskrift enda, bare blander så det ser passe ut. Hun spiser ikke noen fast mengde enda uansett, holdt på i halvannen uke.
MarihønaMedHvitveis Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 17. februar 2009 Hun er forresten 4,5 mnd. Så lurer egentlig bare åp hvilken grøt dere bruker, og hvor mye væske er full porsjon for deres barn på 4-6mnd!
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Dytt, dette lurer jeg på også
A og G Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Når vi begynte med grøt (da var hun 5 mnd), så blandet jeg med 75 ml vann (smaksporsjon), og hipp sine grøter. Hun spiste aldri opp alt, men så fikk hun også alltid pupp før grøt (sliter velding med melkeproduksjonen, så kan ikke gi det etterpå). Nå bruker vi 6 måneders grøt, nestle sin Hvete med frukt og den Mmmm`er hun seg gjennom. Bruker sikkert ca 1-1,5 dl vann (men jeg måler ikke, og det er som regel noe igjen i fatet).
Nattinatta Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 vi begynte med maisgrøt. ellers så var hipp sin med fersken og banen (?) veeldig populær. denne blandes med vann.. så det er jo kjempe enkelt!! Ellers finnes det ulike typer i helsekost. vi prøvde hirsegrøt! Kjempe god den også! Her er det vel smak og behag... bare å prøve seg frem i jungelen! Det er så forskjell på hva de mener so full posjon, men her går vi etter det som står på pakken... som regel 1 1/4 dl vann og litt mer pulver enne det står på pakken for ikke å få suppe!
Frøken Freken Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Vi bruker Maisgrøt fra Nestle med frukt oppi. Begynte med en teskje ferdigblandet grøt, og de to første gangene virket hun mer overrasket enn fornøyd. Tror forøvrig jeg blandet den for tykk de første gangene. Nå har jeg gitt grøt i en liten ukel og jeg lager av 120ml mme - til en litt tynn grøt, og har i et par skjeer fruktmos. (Eple og Pære fra Hipp) Hun eeeelsker det og spiser opp alt - til tross for at hun er småspist når det gjelder mme på flaske. (Drikker max 200 ml på ett måltid - oftest ca 160ml og til sammen rundt 700ml i døgnet - før grøtstart) Skal ikke vente veldig lenge før hun skal få grøt på formiddagen også, en uke kanskje. Inntil videre har jeg begyt å la henne få et par skeier fruktmos etter lunsjflaska. Tror vi skal holde oss til 120ml mme-porsjonen en stund, virket som om hun ble god og mett i går. Hun har fremdeles avføring hver dag, men merker at den er blitt brunere og fastere. Syns det har vært enormt kjekt å begynne med grøt, selv om det blir litt søl - for jeg ser hun nyter måltidet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå