Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Snuppa her har vært mer eller mindre plaget av tett nese siden hun var et par uker gammel (4 mnd nå). Vi drypper med morsmelk eller saltvann, nå for tiden bare saltvann siden vi sliter med sopp og jeg da er litt skeptisk til å bruke mm til sånt... Det har i et par mnd vært mye blodige buser som har kommet ut, og jeg nevnte det for både hs og lege på 3mnd-kontrollen. De mente vi skulle se det an, at det var så tynne slimhinner oppi der at det lett kunne begynne å blø. Jeg er "aldri" oppi der med noe annet enn saltvannspipettene. Av og til bruker jeg en q-tips for å rense, men da tar jeg den ikke helt inn engang, det er bare for å få vekk blodspor ytterst i neseboret. I dag begynte hun å blø friskt neseblod da jeg gjorde det. Fikk jo helt noia... Også nøys hun ut en svær blodbuse med friskt blod Sorry litt ekle detaljer altså, men er dette vanlig???
husmus &2 Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Ikke vet jeg, men det kan jo rett og slett bare være den tørre luften pga vinter. Hadde jeg vært deg ville jeg ikke brukt qtips i nærheten av nesen hennes i det hele tatt. HS sa til meg at det var bare tull å bruke morsmelk til sånt. Who knows. Saltvann er nok best ja. Dytter du de opp i nesen? Du trenger jo bare å sikte mot neseboret og dryppe det inn. Jeg stikker aldri pipetten opp i nesen hans.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2009 Nei, er veldig skeptisk til å bruke q-tips jeg også, så er ekstremt forsiktig de få gangene jeg gjør det! Må liksom ha pipetten inntil (det er snakk om en millimeter oppi) neseboret, for hun vrir så fælt på hodet at hvis jeg ikke er inntil så bommer jeg hver gang Også sitter gørret såpass langt oppi (høres det ut som) at hvis jeg ikke får saltvannet godt oppi der så er det ingen vits i...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå