Gå til innhold

junior får fortsatt 1 måltid på natt. Andre?

Anbefalte innlegg

svært sjeldent at vi våkner neste morgen uten at han har våknet.. som regel våkner han om natta, og da griner han helt til han får mme. vi prøver alt i fra å stryke på han,synge og kose (inne på soverommet), men da skriker han bare enda høyere.. til slutt blir det til at vi gir ham mme da vi vet at dette vil få ham til å sovne igjen..:/

Jeg og min sambo har blitt enige om å gjennomføre avvening av måltid på natt om han fortsatt "krever" dette når han er 9 mnd..

Han spiser 1.5 dl grøt til frokost, brødskiver til lunsj, 1 middagsgl og 1.5 dl grøt på kveld igjen.. innimellom dette får han frukt og dessert.. så behovet for mat om natt burde absolutt ikke være til stedet da han får nok på dag..

Andre som "sliter" med dette?

Fortsetter under...

Min lille skatt får mm ca 4-5 ganger pr natt!! Vet han ikke har behov for det, men gir han pupp fordi det er det enkleste. Jeg trenger søvn, og får h*n ikke pupp holder h*n det gående i mange timer.

H*n spiser omtrent det samme som din baby på dag/kveld.

Jr våkner kl 03 hver natt for mat han også. Jeg begynte med avvenning, men det gikk ikke, jeg fikk da en hysterisk sønn.

Jeg pratet med helsestasjonen da jeg syntes han begynte å bli så stor at han ikke behøver nattmat. Han spiser godt på dagen også, men helssøster sa at han er en veldig aktiv gutt dagtid og ikke den største i gata så jeg kunne godt gi han mat på natten en stund til og til slutt så vel dette gå over av seg selv. Så enn så lenge gir jeg ca 200 ml mme nattestid. Så får jeg ta opp kampen om en stund igjen. Jeg har hatt 2 hele netter med søvn siden han ble født.

Hei, hadde akkurat det samme problem, men så flyttet vi han over på eget rom. Det ble et par netter med amming, men plutselig en natt så sov han helt gjennom natta. Etter det våknet han et par netter, men da gikk pappa inn å trøstet han og ga han smokken, så sovnet han igjen. Nå sover han fra sju om kvelden til sju om morgenen, og da er det rett på en fullsprengt pupp:)

Vi har også 2-3 nattmåltider ennå. Prøvde å avvenne, men etter 4 uker uten pupp på natta var småen fortsatt våken 2-3 timer midt på natta. Begynte på igjen med nattamming og da sovna han ihvertfall igjen... Nå skal jeg vente å se om han avvenner seg selv. Hvis han fortsatt våkner for mat når han nærmer seg året får vi ta stilling til dette på nytt. Nattavvenninga var hvertfall uttrolig slitsom, og jeg og sambo hadde annenhver natt på sofan i 4 uker. Slet på søvn, forholdet og lillegutt. Vil helst ikke gjøre det igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...