Gå til innhold

RE:VOKST UT AV BILSTOL SNART !!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er 4.5 mnd og er lang i bein og veier ca 7 kg ...men plassen i bilstol begynner å bli dårlig ...hva gjr man da ..??ser at det er 10 kg som gjelder for bytte ...hm...da har hun beina til nakke puta bak tenker jeg ...stakkar ...

NOEN MED SAMME PROBLEM???

Skrevet

Hvor lang er hun og hvilket sete har dere da?

Linus er 8,5 mnd, 75 cm og veier 10 kg, han sitter fortsatt i maxi cosi`n sin, trangt men det funker. Håper på å kunne bruke det så lenge som mulig. Men, jeg hadde samme tanker som deg da Linus var like gammel :D virker som dem sitter seg til.

Skrevet

Dette problemet har vi også. Setet skal gå til 10 kg, men jenta å 4,5 mnd er 6300g og var 63 cm forrige kontroll. Beina går langt oppetter baksetet. dette er römer baby safe..

Skrevet

Vi har også maxi cosi, og lille prinsen er nå 8 mnd. og 8.5 kg, men passer fortsatt i bilsete. Og heldigvis for det, jeg synes det er så praktisk å bare kunne sette sete på vogn understellet når jeg skal i butikken, eller på senteret. MEN nå var det jo ikke det som var greia med dette innlegget.

Lille prinsen vår har nemlig besteforeldre som liker å ta han med på tur i egen bil, og de har kjøpt bilsete som han kan sitte i allerede nå, og frem til 18 kg. Nå så er det en innsats i setet som gjør at små barn/babyer kan sitte i det, og når han blir større, kan man bare ta ut dette. Setet kan også brukes både forover og bakovervendt. De kjøpte det i en "baby kos" butikk...husker ikke hva det heter akkurat nå ( men om man beskriver hva man er ute etter, burde butikk personal ha litt peiling). Så mitt tips vil være å ta seg en tur i baby butikker, og forhøre seg om hva slags bilseter de har, da burde dere finne et som ligner på det prinsen vår har i bilen til bestemor og bestefar. Vi går ihvertfall over til et sånt et når det blir for trangt i maxi cosi sete.

Lykke til.

Skrevet

Vi kjøpe besafe izi combi fra 0-18 kg når tulla ble for stor til den først stolen.

Veldig fornøyd:)

Skrevet

Vi har også lurt på å kjøpe BeSafe izi combi. Fint å lese at dere er fornøyde :)

Skrevet

De fleste babystoler går opp til 12 kg.

Men dersom barnets ører og bakhodet begynner å gå over kanten på stolen bak/siden, er det på tide å bytte.

Skrevet

det er ikke barnets hode sombestemmer når man skal bytte fra babystol til større barnestol

selen på stolen skal ikke ligge under barnets skulder. gjør den det må man bytte så fort som mulig.

hvis man krasjer og selen ligger nedenfor skulderen vil barnet komme i feil stilling og knekke kraveben og nakken har ikke lenger noe beskyttelse....

Ta deg en tur til en barnebutikk og sørg for at de har bilstoler utstilt som du kan prøve barnet i.

Vi måtte bytte nå da mini er 75 cm, og 10 kg. hodet går fortsatt 5 cm under toppen av bilstolen, men selen gikk nesten en cm nedenfor skulderen.

Du må også huske at barnet kommer ikke til å vokse like fort nå som h*n har gjort frem til 5 mnd alder, så du har nok noen måneder til på deg før du må bytte....

Skrevet

Hei. Vi måtte bytte nå, jenta vår er snart 7 mnd. Vi kjøpte Besafe izi combi, hun sitter kjempe fint og titter ut i dette.. Jeg skulle ønske det var muligheter for og bikke sete mere i hvilestilling, men men alt i alt veldig fornøyd..

Obs: Babyshop har 20 % nå.

Skrevet

Vi tenkte også det når mini var 4mnd og 7,5kg elno. Men nå er han 6mnd og passer i stolen litt til... -Skal ha de besafe setet som kommer i mars, bakovervendt med isofix...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...