juliogdesember Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Når sluttet dere å sterilisere flaskene? Og bare bruke dem etter vask i oppvaskmaskinen? Gutten min er nå litt over 6 uker, og jeg steriliserer flaskene ennå. Men lurer altså på når jeg kan slutte med det. Noen med erfaringer?
Nagilimia Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Når de begynner å putte ting i munnen har jeg hørt noen si, og det virker logisk Eller så slutter vi når han er 3 mnd. Bare 1 mnd igjen, hurra!!
Gjest Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 "Reglene" sier at man bør koke i 3 mnd. Deretter er det greit å ta de i oppvaskmaskinen.
Frøken Freken Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Vi koker flasker fordi det er potensielt farlige bakterier for spedbarn i mme og melk, disse drepes med høy temperatur. Hovedregelen er 3 måneder på sterilisering - selv om dagens oppvaskemaskiner vasker på 65C og derfor tar det meste. Her i huset kokte vi til snuppelure var 5 måneder - for ti dager siden. Smokkene kokes fremdeles, da. Husk at det blir færre måltider etterhvert og dermed også mindre strev å sterilisere;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå