Gå til innhold

Dere som ammer på natten???!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere barnet til å rape etterpå? min sovner så det er håpløst så da er jeg så redd at det er derfor han sliter litt med magen.??

+ NOEN TIPS TIL BRA AMME PUMPE??

jeg ønsker å amme så lenge jeg har mulighet, har en del vondt i puppene så er så redd det er noe bet.. på gang uff.. men skal høre med helsesøster når jeg skal dit på mandag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer liggende på natten, og min erfaring er at melken renner saktere slik at han ikke har så stort behov for rap etterpå. Min gutt sovnet også, slik at det ikke ble noen rap. Blir han urolig etter måltidet er det vel grunn til å tro at han trenger rap? Men om han sovner rolig etterpå trenger du vel ikke tenke på det.

Jeg er godt fornøyd med avent sin manuelle pumpe. Men det spørs vel litt hvor mye du skal pumpe. Jeg pumpet bare litt for å fryse ned.

Hold deg varm og tørr på brystet! Har du et ømt, varmt bryst gå i en varm dusj og håndmelk deg. Prøv å få barnet til å tømme brystet helt når du ammer. Lykke til!

Skrevet

Jeg har en raper her, og om jeg lå og ammet og vi sovnet begge to, banna bein, så våknet han etter ca 30 min og var urolig igjen.

Jeg sluttet med å ligge og amme, så jeg sitter i en stol og ammer. Etter at han har spist, slenger jeg han over skulderen og klapper på ryggen littegranne, og etter et minutt eller to kommer det er god rap.

Om ikke rapen kommer og han sovner fra det hele, må jeg som oftest inn igjen til han etter en times tid, for å hjelpe han å rape (han sover på rom med storebror).

Pumpe er jeg ikke god på, jeg håndmelker:)

Skrevet

De fleste barn sliter litt med magen uansett hva man gjør eller ikke gjør - ofte de tre første månedene. Jeg har lik natterfaring fra begge mine - de sovner fra rapen. Begge har innimellom våknet en liten stund etter amming og vært urolige - da har jeg hjulpet dem til å rape-. Altså selvregulert raping *hihi*. Jenta mi kunne jeg forresten snu på magen en liten stund, så kom det oftest en rap.

Gutten min hjalp jeg bare å rape dag og natt dersom han trengte det - og det var sjelden...

Skrevet

Takk jenter.. er ikke lett dette her. Han sover jo så lite også, alt fra 5 min til 30 min bare så er han våken igjen.

Får dra på apoteket etterpå å se på pumper og høre litt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...