Lisa81 blittmamma! Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Jenta mi skal i barnehage til høsten, og jeg lurer på hvordan prosedyren på dette er da.Hun er litt over to da hun begynner. Er det mange som synes dette ungt? Skulle gjerne ventet lengre, men kan dessverre ikke. Er det vanlig å besøke barnehager, så man vet litt om de før man søker, eller må man som regel bare ta den plassen man får? Er det noen her som har erfaring med steinerbarnehager? Håper på svar, synes dette er litt vanskelig,hmm. På forhånd takk
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 To år er da ikke tidlig. De fleste jeg kjenner begynner i barnehage når de er rundt ett år. De eneste jeg kjenner som har begynt senere har gjort det ufrivillig ettersom de ikke har fått plass før. Om man må ta den plassen man får, kommer jo an på barnehagedekningen der du bor. Bor du i Oslo, må man være fornøyd med å få en plass i det hele tatt. I noen kommuner var søknadsfristen for hovedopptaket 1. februar, mens andre har 1. mars. Så du bør bestemme deg ganske raskt for hvilke barnehager du vil søke på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå