3,14 Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Datteren min på halvannet skal i karneval i bgh, hun er liten for alderen og bruker str 74/80 i klær. Men hva skal man finne på? Har ikke økonomi til å kjøpe et helt antrekk som hun bare skal bruke en gang, noen som har noen gode ideer???
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Jeg vet ikke hvor gammel jenta di er, men i bhg til tulla vår på litt over 12 mndr skal det også være karneval. Jeg snakket med personalet om det og jeg synes det er lite hensiktsmessig å kle ut jenta vår, noe de var helt enige i. Kommer til å ta på henne en kjole, det har hun ikke så ofte... Hun kommer nok til å ha store øyne når det gjelder de andre barna (håper hun ikke blir redd...), så det blir spennede :-)
Sannali Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Hva med katt? Skal gå greit å sy for hånd. Sy hale på en farget eller hvit strømpebukse og ører på en lue, et par-tre værhår og sort på nesetuppen og vips er snuppa di verdens fineste pusekatt:)
~Roskva~ Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Jenta mi er like stor som din - hun skal være kanin i karnevalet. Hvit body, hvit strømpebukse. Ører av filt (Ullfilt for 12,50) som sys på ei lita finnlandshette av bomull, og så en hvit dusk festet på rompa (laget av hvitt restegarn). Rosa nese, brune værhår av mammas sminke. Kjempesøt liten kanin :-)
*smula* Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Min lille gutt skal være marihøne: Svart str.bukse og body. Ei rød t-skjorte som jeg har sydd svarte sirkler i stoff på ryggen.
Makka Pakka Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Gutten min skal være sjørøver, dvs klipper opp ei bukse han ikke bruker (sånn at den blir litt sånn lurvete), tar på han ei skjorte og en vest. I halsen knyter jeg et tørkle eller noe slikt, kanskje jeg knyter det rundt magen heller. Å prøve å ha noe på hodet er ingen vits i. Så jeg har alt jeg trenger her hjemme tror jeg og er glad for å slippe å kjøpe noe.
ruffen Skrevet 18. februar 2009 #7 Skrevet 18. februar 2009 Vår jente på 14 mnd var pusekatt. Grå bommullsgenser, grå tights, grå sokker. Sydde hale i sånn pusestoff. Sydde også slags hårstrikker til å ha rundt føttene og armene, og to små til å feste rundt hårstrikkene. Med to små haler midt oppå hodet som ører, følehår av eyelineren min og rosa nese, ble hun kjempesøt! ) Du trenger jo ikke sy noe til armer og ben. Bare ha ensfarget body/genser og strømpebukse/tights. Hvis hun ikke har hår, kan du jo bruke en hette, som noen foreslår her. Hvis du vil hun skal være kanin, kan du jo bare ta noen sokker å sy på hetta som ører. Så noen hadde gjort det i barnehagen vår. Det funka veldig bra. Så ikke det var sokker før mora sa det. ) Hale til kaninen kan du lage selv av tråd. ) Eller du kan ta en fin kjole, og kalle henne prinsesse. ) Eventuelt lage til et strutteskjørt, og ettersittende lyse klær og kalle henne ballettdanser..hehe..det gjeldet bare å være litt kreativ, ser du. Det trenger ikke koste så mye penger. Om de bryr seg så mye, er en annen sak...men jeg synes det er litt koselig å kle de ut en gang i året. Storebroren på snart 3 syntes det var kjempestas å komme i barnehagen og bli møtt av en stor heks og en liten harepus. Kunne knapt komme seg i klærne fort nok...
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 vi har også dårlig råd og det skal være karneval i morgen i bhg. Tenkte at vi fikk nå se på en lekebutikk om de kunne ha noe billig og på Ekstra Leker solgte de kjempefine kostymer for 99,- pr stk. hadde fra str 0-10 år. Vi kjøpte en kjempesøt lodden bie-kostyme til pjokken og han ble såååå søøøøt:) Synes det var ganske billig for den så ganske bra ut den drakten altså. Et tips da; hvis vi ikke kunne finne noe på lekebutikken hadde vi bestemt oss for å ta på han blå joggebukse, rød body, male på sorte briller og skrive på bodyen: 113-313 (B-gjengen kostyme)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 Her blir det også hjemmesnekra for lillemor på 20 mnd. Hun skal være en polkadott Dvs sort bukse og genser med påsydde rosa stoffrundinger jeg har sydd på og rosa kinn Enkelt, søtt og billig:)
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Her var det mange gode ideer! Et annet billig tips er å ta en hvit stømpebukse og en hvit body, også tegne eller sy på svarte prikker/rundinger.... så har man en liten dalmatiner! :-)
Galskapens overhode Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 minsten på 13 mndr: kledd i svart body, svart strømpebukse, svarte sokker.. Rosa nese og værhår.. Han er en svart katt/kanin...
Minnie Mom Skrevet 19. februar 2009 #12 Skrevet 19. februar 2009 Jenta vår er 13 mnd og var en liten ballerina på karneval idag. Vanlig rosa body, blomstrete strømpebukse og ballerinaskjørt i tyll som jeg kjøpte på H&M. Og liten hårbøyle med roser. Det ble ikke dyrt.. ) Kjempesøt ble hun. Ta en tur på H&M! Gutten på 3,5 år skal være politimann imorgen..
Solskinnsjenta Skrevet 19. februar 2009 #13 Skrevet 19. februar 2009 I barnehagen til tvillingene (19 mnd) skal det være karneval i morgen. Jenta skal være Pippi. Har en prikkete kjole, har tegnet prikker og striper på en strømpebukse, og viklet oransje garn rundt en hårbøyle. Noen fregner tegnet på med eyeliner og vips- PippI! Gutten skal være Hinkel Pinkel. Han har blå ullpysj. Binder et rødt håndkle rundt håndleddet hans og har kjøpt blå ansiktsmaling. Så alt vi har kjøpt til disse kostymene er ullgarn til 15 kr og ansiktsmaling til 20. Man har ofte "ingredienser" til flotte kostymer i skapet. Må bare være litt kreativ
Linchen Skrevet 19. februar 2009 #14 Skrevet 19. februar 2009 Må nesten le litt - lurer på om jeg er litt kjip, men gutten min på 1år og 8 mnd skal være nisse:) Vi har nissedrakta vi kjøpte på Rema til rundt 30 kr før nissefesten i desember. Så da får vi brukt den flere ganger. Smart, eller hur? Og en av de få figurene han virkelig vet hva er er jo nissen! Når han blir eldre får han heller få et superheltkostyme - når jeg vet at det virkelig betyr noe for han. Tror han får en topp dag i barnehagen - med pinata, og ost og skinkesnurrer til lunsj.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #15 Skrevet 20. februar 2009 Må bare gi skryt av barnehagen barna våre går i her. De lager kostymer til alle barna selv. Barna lager kostymene sammen med personale. De bestemmer seg på forhånd hva de skal være og lager stort sett like antrekk til alle barna på samme avdeling, men i ulike variasjoner. Utrolig kreativt syns jeg, morsomt for barna og ikke minst enkelt for oss foreldre.
*1+1=2 små* Skrevet 20. februar 2009 #16 Skrevet 20. februar 2009 anonym 07:53: jeg skulle til å skrive det samme, må skryte masse av bhg vår! I år var de indianere og lagde kostymene selv. Vi måtte bare levere en hvit t-skjorte som de kunne klippe i og male på Synes jeg er et kjempe tiltak, er virkelig ikke noe vits å styre og ordne kostymer for de på 1 år...og de ble SÅ SØTE:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå