Gå til innhold

Kanskje litt rart å spørre om, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...endrer fargen på avføringen seg under graviditet?

Jeg har en annerledes farge enn det jeg normalt har. Er dette noe å bekymre seg for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok....nå ble jeg bare flau for at jeg spurte om dette....bare ignorer dette innlegget...

hilsen en flau,

Skrevet

Hei:)

Hvorfor ble du flau? Synes ikke noen av spørsmålene som kommer her er dumme jeg... Jeg er selv førstegangs - gravid 5+2, og har mange spørsmål som dukker opp etterhvert. Jeg har ikke merket noen endring på fargen på avføring, iallefall ikke ennå....men merker jo at d veksler mellom hard og løs mage...

Hvor langt er du på vei da?

Skrevet

Hei!!

Ikke noe å bli flau over :) Her inne snakkes det om ALT!! Fargen på avføringen kan forandres hvis du bruker jern.... Kan bli mye mørkere, nesten svart. Noen kan til og med få en grønnlig farge på avføringen. Hvis du har en del løs avføring kan det ha en lysere brun farge.

Skrevet

Hehe. Det er mye rart man lurer på i løpet av et svangerskap, og jeg har sett maaaange dumme og pinlige spørsmål. DETTE trenger du ikke være flau over å lure på!

Jeg er ingen ekspert, men det er vanlig at man blir tregere i magen og det kan ha noe å si for fargen. I tillegg kan det hende at du spiser andre matvarer enn vanlig. Og hvis du tar jerntilskudd må du regne med at avføringen blir mørkere.

Jeg tror uansett ikke at det er grunn til bekymring.

Skrevet

ingen spm er for dumme=) fargen kan jo variere om man har hard(gjerne mørkere farge) eller løs mage(lysere farge)! om man har spist noe spesielt kan det også gi en annen farge enn "normalen". så tror nok ikke du skal bekymre deg=)

Skrevet

rodøyelsessystemet oppfører seg jo litt annerledes og det kan jo være en årsak til fargeendringen. Sikkert ingenting å bekymre seg over :-)

Skrevet

phu......takk for det dere! Er ikke så greit dette her alltid =) Jeg pleier jo ikke snakke om sånt med folk til vanlig ;)

Jeg spiser mye frukt, siden det nesten er det eneste jeg får i meg. Det er kanskje derfor jeg får en annen farge. Den er mye lysere enn vanlig nemlig.

Burde man spise jern i tilllegg kanskje?

Er i uke 9 og begynner egentlig å bli vant til at kroppen min gjør mange rare ting...heheh. Men innimellom må man bare spørre. Er så utrolig kjekt å kunne spørre om alt her inne.

Litt sånn: "En for alle! Alle for en!"

=)

Skrevet

her varierer fargen som natt og dag;) hehe... ang jern så kan du høre om legen kan sjekke jerninnholdet ditt når du skal ta blodprøvene... det gjorde jeg idag:)

i forrige sv.skap trengte jeg ikke tilskudd av jern... jeg tok da (og nå) multivitamintabletter og folat.. så regner egentlig med at jeg slipper å ta det nå også... men har tatt det før, da har jeg ikke vært gravid...

og ja, er det spm er det bare å slenge de ut;) uansett hva det skulle være:) er derfor vi er her;) snakke om ALT:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...