Gå til innhold

Karneval for nybegynnere....hvordan kan jeg enkelt og billig gjøre min 2 åring til et dyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte en søt liten bjørn men jeg har aldri vært borti dette tidligere og jeg er ikke flink til slikt..men tenkte brun bukse, brun topp, noe sminke (noen nettsider som viser hvordan?!) og noen ører og en hale? (hvor får man tak i dette?). Har ikke lyst til å kjøpe kostymer for en dag, er jo ikke gitt at han faktisk vil ha noe på for han er ikke fan av å kle seg ut.

Gjest nyttårsløftet
Skrevet

jeg har laget kaninører av to tørkerullhylser. Klipt dem i fasong, pakket dem inn i farget papir (kan fargelegge med tusj/maling også) og festet dem til hårbøyle med nål og tråd. Alternativt kan du feste dem til en lue/caps. Til små spisse ører kan du klippe til eggkartong, til runde kan du bare bruke papp.

Hale kan du lage av en liten dusk, sånn som man har på topplua. Husker ikke helt hvordan man gjør, det er noe med tråd rundt en pappsirkel og klippe opp, du kjenner helt sikkert noen som kan dette.

Sminke til bjørn; brun i hele fjeset, svart på nesetippen med en svart stripe ned mot munnen, svarte lepper, evt svarte værhår. Så kan du se an litt om du vil ha svarte øyenbryn eller noe.

Skrevet

Når jeg var liten lagde mamma en apedrakt.

Hun kjøpte en 2-delt brun pyjamas (kan jo også bruke heldrakt)

Så kjøpte hun en halslue som hun sydde på genseren, og sydde ører på denne.

Du kan ta med genseren til en stoffbutikk og finne stoff til ørene med farge som passer. Inni ørene hadde hun papp slik at de sto ut. (du kan sikkert også bruke vatt eller noe sånt isteden)

Hun sydde beige stoff inni ørene også.

Veit ikke helt om dette hjalp men...

Denne brukte iallefall lillemann på karnevalet i bhg. Kjempe søtt :)

Lykke til:)

Skrevet

Vi kjøpte katteører til 29 kroner. Lurer på om det ikke fulgte med en hale også... men husker ikke. Til vår datter på to år. Så kan man jo velge grå, brun eller sort strømpebukse og body - og vips så har man en katt. Streker opp værhår med karneval sminke eller en eyeliner - alt etter hva du har liggende.

Billigere blir det vel knapt!

Sjekk ut leketøysbutikkene der du bor

Skrevet

Mini skal og være bjørn, etter at vi har landet på at det var enklest (i og med at han er så liten gjør vi det litt enkelt i år). Da gjør vi følgende: Han har en brun hm-drakt som han forøvrig er i ferd med å vokse utav (sånn "billig" treningsdress). Jeg syr et par brune ører på hetten, samt en liten stump i stumpen :) og deretter er det vel bare å male en liten snute eller noe :) Vips - en søt liten bjørn!

Skrevet

Takker for alle tips, får rote litt i kleskapet og kjøpe noe ansiktsmaling. Kunne ønske jeg kunne sy...men får sette far i arbeid så far vi se ,-)

Skrevet

Min 2 åring var bjørn i bhg - alle skulle være det.

Dro på H&M og kjøpte en mørkebrun joggebukse og topp som faktisk lignet på hverandre i farge (var ikke sett). Kjøpte en mørk duskelue og klippet av dusken og sydde den på rumpa på buksa så det ble en hale og fant en kjempesøt bamselue i sånt stoff med ører i babyavd.

Var tilhørende tøfler og votter, men dem var for små.

Ellers selger dem bjørnebøyler på IKEA - har ikke sett hvordan dem ser ut.

Hadde mørkebrune sokker fra før til ham...fikk mye skryt for kostymet :o)

Ble ihvertfall billigere med tanke på at bukse og topp kan han bruke videre og lua går til nr.2 som kommer snart...

Og mer behageligere for han å gå i den dagen enn en hel drakt som ikke kan brukes jevnlig.

Skrevet

Min skal være frosk: Grønn bukse/strømpis, grønn genser, og grønn froskehånduk fra kid som jeg har sydd sammen litt i sidene. Grønn sminke i fjeset :-)

Skrevet

Åh det hørtes bra ut, skal en tur til byen i dag og får ta turen innom H&M og Kid. For tror ikke han er lysten til å sitte lenge i "sminkestolen" så noe enkelt må det være...han skjønner jo ikke akkurat at han skal være en bamse så man kan jo ikke forlange så mye av en som ikke er 2 år ,-) Han nektet å iføre seg nisselue før nissefest men det morsomme var at når han først kom i barnehagen så gikk han med den hele dagen, t.o.m under maten he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...