Gå til innhold

Har egenlig skikkelig lyst til å ta permanent. Noen som har gjort det og så angret etterpå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tykt glatt hår som går nesten ned til skuldrene, men jeg har alltid ønsket meg krøller. Ikke sånn afro-krøll akkurat, men det er vel mulig å få litt bølger i håret uten at det blir for mye? Men hva hvis det ikke blir noe fint? Får litt angst for å gjøre såpass drastiske ting med håret mitt... Noen med permanent-erfaring?

Skrevet

Håret kan visst oppføre seg litt annerledes enn normalt under graviditeten, så vet ikke om jeg hadde tatt sjansen på permanent akkurat da.. :-)

Skrevet

Tok permanent en gang og aldri mer, så ut som en sau i lengre tid. Jeg har ikke erfaring med permanent i svangerskap, men jeg ville ikke anbefalt det. Jeg har erfaring med å gjøre drastiske forandringer med håret når jeg er gravid og jeg har aldri blitt fornøyd. Dette svangerskapet har jeg lovet meg selv å ikke gjøre noe med håret før ungen er ute. Forrige gang helbleket jeg det og gråt og var lei helt til jeg fikk farget det tilbake, første gang klippte jeg meg kort og det var heller ingen suksess siden jeg hadde lagt på meg 25 kilo og jeg så enda feitere ut da. Desuten er permanentveskene fyllt med amoniakk som ikke er bra å puste inn i svangerskap, det er rett og slett sterke kjemikalier. Når du så har født og begynner å amme så vil du sannsynligvis oppleve at håret forandrer seg og at du røyter en god del, siden de hårene du ikke har røytet i svangerskap pga hormonene vil falle av. Man kan oppleve at håret blir temmelig tynt å pistrete. Når det da i tilegg er kjemisk behandlet med en permanent så tror jeg du vil sitte der med ett hår du er temmelig misfornøyd med og som ender i saksa. Gammel permanent i tilegg til håravfall er ikke noen flatterende kombinasjon. Ville satset på å rulle det opp, eller bruke en god gammeldags krølltang innimellom hvis du ønsker forandring...

Skrevet

Jeg farga håret hjemme når jeg var 5-6 mnd på vei, og resultatet ble ikke bra (selv om jeg vanligvis hjemmefarger i "hytt og pine" og har brukt x antall ulike farger tidligere)! Måtte til frisøren for å rette opp den skikkelig stygge brun-oransjefargen. Erfarte i alle fall at mitt hår oppfører seg annerledes under svangerskap enn til vanlig. Jeg ville derfor ikke tort å gjøre noe så drastisk som permanent under graviditet. Og som en over her sa så er det jo ikke greit å vite hvordan håret reagerer etter fødsel/amming heller...

Hva med å vente og eventuelt sette litt bølger i det (hos frisør - ville aldri gjort det hjemme!) en stund etter fødselen for å få litt mer volum dersom du får tynnere hår under amming?

Skrevet

jeg fraråder virkeli å ta permanent, ligg heller med ruller over natten!

jeg tok permanent, og angret bittert! de tar en hel stund før det går ut også! det tok 1 og et halvt år til permanenten min gikk ut..

nå vet jeg ikke hvordan du ser ut eller noe, men jeg (var den gang) veldig tynn, men fikk en følelse av å vere tjukk når jeg tok permanent, og uinder ett svangerskap legger man på seg, de fleste, og da blir de vell fordoblet denne følelsen jeg hadde.

viss du absolutt vil ha permanent råder jeg deg til å vente.

Skrevet

jeg tok permanent for noen år siden. da hadde jeg halvlangt hår. ba de bruke de største spolene de hadde. resultatet ble kjempebra! fikk skryt av alle, i tillegg til at jeg følte meg bra selv. så jeg er bestemt på at når jeg har født skal jeg ha perm igjen

Skrevet

Det kan jo være gøy å prøve litt krøller. Men sikkert lurt med store spoler når du har så tykt hår :)

Og så kanskje vente til etter du er ferdig med å gå gravid. Håret kan reagere annerledes, og det er jo ganske sterke stoffer.

Men etterpå er det jo bare å kjøre på. Skulle det bli helt ille kan du jo ta antipermanent.. (litt slitsomt for håret.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...