2stk*perfekteBarn Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Raste alle fort ned i vekt når dere begynte å amme? eller begynte dere å gå ned etter en stund? Eller er dere like stabile på vekta som jeg er??? Dør etter å kunne få av meg de siste kiloene og føle meg litt mere i shape... Men så lenge jeg ammer kan jeg jo ikke slanke meg...... SKulle ønske vekta bare raste ned mens jeg ammet.. Han er 11 uker nå og det ser virkelig ikke ut som om jeg skal miste noe vekt ved å amme.. Mamma var stikk motsatt.. mista jo kiloene sine bare hun tenkte på å amme.
Oktobermamma&princess-Z Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Nå er lille frøken blitt 4 mnd, jeg fullammer henne. Gikk opp 14-15 kg i svangerskapet, mistet en del kilo etter fødselen, var på vekta da jeg kom hjem fra barselavd (to dager etter fødselen), da var jeg 8 kg minus, i løpet av de neste ukene raste vekta nedover, så 5 uker etter fødsel var jeg omrtrent der jeg startet, (+ 3 kg), de siste kiloene forsvant i ukene etterpå. Er nå tilbake på startvekt før svangerskapet.
mamma til 3 englebarn Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Etter 1. graviditet raste vekta fort ned, og var slankere enn noen gang bare etter 2 mnd. var da bare 19 år. Etter 2. graviditet gikk ikke ned igjen nesten noe...jeg var da 28 år. Etter 3. graviditet har jeg gått ned igjen 5 kg mer enn det jeg la på meg, men jeg trener 3 ganger i uken, og det er 7 mnd sidenjeg er nå 31 år. Tror ikke det er så mye ammingen som avgjør etter min erfaring. Det er bare forskjellig fra gang til gang, og fra person til person også. Er også vanskeligere å bli kvitt kiloene nå enn da jeg var 19... Noen sier også 9 mnd. opp, og 9 mnd. ned:) Må nok regne med at det går noen mnd. Lykke til!
Februar-glede!!! Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Jeg hadde gått ned 4 kg når jeg veide meg etter jeg kom hjem fra sykehuset, det er en uke siden, nå har jeg gått ned 4 kg til. Så jeg syntes det går fort med kiloene når man ammer. Men jeg glemmer å spise til tider, alt er så nytt og spennende:-)
Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Her går det også tregt med de ekstra kiloene. La på meg ca. 15 kg. Snuppa er 7 uker. Har nok gått ned litt, men er laaangt fra å kneppe igjen de "gamle" buksene mine. Håper jeg tar av litt mer når våren kommer og man kan trille lengere og oftere. Skulle gjerne bynt å trene, men snuppsa er litt for mammadalt ennå, desverre...
2stk*perfekteBarn Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2009 Takk for svar alle sammen. Jeg har bare tre kg igjen til startvekt, men kroppen min er helt ekkel enda likevel.. De fleste buksene kan jeg fremdeles bare glemme å få knept igjen.. og hofte, rumpe og lår er jo fremdeles ganske store.. hadde lissom håpet at fullamminga skulle ta noe.. Men her er det visst kun trening som skal til.. men det er jo søren ikke lett å få til når minsten ammer hver annen time enda og ikke vil ha flaske... Jeg har det ganske bra altså, koser meg med baby og sånn.. Men den kroppen det er jaggu et kapittel for seg selv altså.......... Føler meg ordentlig slaskete og ekkel og hadde trodd at amminga ville ta unna noe så jeg i det minste fikk litt slankere former........
janu09 Skrevet 17. februar 2009 #7 Skrevet 17. februar 2009 Jeg la p meg 19 kilo og 10 kilo forsvant etter to uker. Men der stoppet det. Min gutt er no 5 uker og e redd for at jeg ikke skal gå ned mer. Jeg har meldt meg inn i vg vektklubben og kontrollerer hva jeg spiser men går ikke ned 1 gram, hjelp!!
AccidentalMum Skrevet 17. februar 2009 #8 Skrevet 17. februar 2009 Jeg gikk veldig fort ned i vekt. Etter ca 8 uker var jeg 3 kg under det jeg veide før graviditeten. Men jeg veier meg på en vekt som viser muskelmasse, fett, vann osv og jeg hadde stort sett mistet muskelmasse:( Har jobbet med å holde vekten stabil og ikke gå ned mer, men jeg kan ikke si jeg er særlig fresh:) hehe. Jeg har fått sånn kjerring- fasong; flat rompe, liten pose på magen (ks har ikke følelse der) og lefser til pupper. man skal ikke slanke seg mens man ammer, men det er bra å trene (rompa f.eks:) ).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå