Phoebs Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 jeg har en jente på fem uker. når jeg ammer om natta sovner vi begge, og kan sove i mange timer. Men da ligger jo hun på siden og jeg har jo lært at babyer skal sove på ryggen..noen som vet om det er trygt å ligge sånn som vi gjør?
rampete robin Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Jeg har aldri samsovet med barna mine, men vi la ofte den eldste jenta vår på siden når hun skulle sove de første månedene. Det var slik hun ofte roet seg best når hun hadde vondt i magen. Støttet opp med dyne bak henne og la en klut helt inntil nesa hennes. Har gått bra med henne og vi følte oss trygge, men kan ikke svare deg annet enn ut fra egen erfaring.
Gjest Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 vi samsover.. og hun sover alltid på siden bortsett fra når hun sover i vogna..
Katsi Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Vi samsover deler av natta og da ligger hun alltid på siden. Legger henne ofte på siden oppi vogna på dagen også. Snakket med helsesøster om dette og hun sa det gikk helt fint.
MintCondition Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Vi del-samsover også, og her sover poden best på siden De la ham slik på sykehuset også (var på nyfødt-intensiven et par dager), så jeg antar det går bra
<3 coccinelle Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Grunnen til at de ikke vil at de skal ligge på siden er faren for å tippe over på magen. Jeg samsover med min lille på 5 mnd og hittil har jeg ikke følt at det var noen fare for at han skulle trille over på magen etter pupping om natta. Jeg passer på at jeg ikke støtter han opp i ryggen så mye at han ikke havner over på ryggen etter puppingen. Jeg sovner ofte underveis men han har alltid ligget på ryggen eller litt på siden når vi våkner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå