Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste på ammehjelpen.no at Lecitin forebygger tette melkeganger. Vurderte å begynne å ta kosttilskuddet, for nå har jeg jobbet med tette melkeganger siden fredag. Får de vekk, men kommer tilbake..

Lurer på hvordan jeg skal ta det. Dvs. hver dag så lenge jeg ammer for å forebygge, eller kun når tette melkeganger oppstår? (Har ringt helsesøstera mi idag for å spørre, men er ikke på jobb før imorgen..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte det da jeg trappet ned pumpingen (snuppa fikk ikke til å suge). Kjøpte på helsekostforetning og tok dobbel dose av det som sto der. Tror jeg tok to stk tre ganger om dagen, og jeg innbiller meg at det hjalp på de tette melkegangene. Sammen med massering og varme omslag.

Tok mindre og mindre da de løste seg opp.

Skrevet

Jeg tar Lecitin hver dag, og har gjort det i et par måneder. Babyen min er 4,5 mnd. Bruker merket "Nature's sunshine", og jeg tar 5 hver dag. Poenget er å bruke hver dag for å forebygge. Jeg mener det har hjulpet meg, og kjenner en annen som mener å ha hatt effekt (hun er lege, og sikkert litt mer kritisk til kosttilskudd enn oss "andre").... har ikke hatt tette melkeganger siden jeg begynte med det.

Så kjedelig at det ikke har ordnet seg helt ennå! Ville absolutt forsøkt Lecitin!!

Skrevet

Takk for svar jenter!

Har vært på helsekostforretning nå og kjøpt Lecitin. Skal ta to tabletter morgen og kveld, så lenge jeg plages med melkesprengen. Har heldigvis akkurat fått ammet vekk det som satt igjen i høyrepuppen, så nå kjennes begge brystene bra! Bank i bordet!

Så må jeg bare bli flinkere å pumpe vekk sprengen når mini har dårlig apetitt..

Ris til egen bak når jeg ikke får ammet det ene brystet på 11-12 timer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...