Nattinatta Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 jupp, så det... ble nesten litt skuffa. synes ikke det kom nok frem hva det er og hvilke symptomer jeg...
Gjest Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Min gutt hadde KISS, og jeg er enig, de riktige symptomene kom ikke frem....
enogtoogtreogfire Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Hei ! Noen som vet hvordan blikk kontakten er for barn med kiss. Føler det i enkelte situasoner er vanskeligere å få kontakt da han ligger i strekk bakover og fokuserer blikket deretter. i andre settinger drøsser og smiler han og ser på oss. har ikke fått påvist kiss, men etter å ha lest om symptomer skal jeg få en vurdering. spesielt med tanke på at han er tvilling, ligget i seteleie og tatt med keisersnitt.
Tulla08 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2009 Egentlig ikke enig med dere ang det med symptomer... Kom frem at babyen ikke sov noe særlig, grein en del, var utilpass osv, samt favorittside med hodet. Ute sa at barn ikke skulle ha favorittside osv... Her begynte alt med favorittside inkl mye skriking og diverse dårlig søvn... Symptomene på "smørbrødlista" kan jeg ticke ut alle ogt enhver omtrent, men det i ettertid... Det kom ihvertfall frem såpass mye at en oppegående mamma som lurer bør søke enda mer rundt på nett eller oppsøke noen som kan om temaet... I tillegg at hun tok opp KIDD var topp... Det er jo det KISS blir til om det ikke behandles... Ikke noe særlig! Ang blikkontakt... opplevde til tider at Tulla nektet blikkontakt. Vet ikke hvorfor. Kanskje fordi hun hadde vondt...
Tulla08 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2009 Er du i tvil, ta kontakt med noen som kan det ja! Nå vet ikke jeg hvor gammel babyen din er. Men jo fortere dette blir oppdaget, jo bedre er det! Det er en del babyer som trenger mer enn to behandlinger og sliter med dette i månedsvis og t.o.m. år... Så det er igrunnen ikke noe å ta lett på...
Nattinatta Skrevet 17. februar 2009 #7 Skrevet 17. februar 2009 ja letter kanksje å forstå når en vet hva det er og kjenner synptomer... tenker på de som dette er nytt for... synes det ble litt rotete bare.. synes dte er alvorligere og viktigere enn det som kom frem..
Tulla08 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. februar 2009 Det er vel kanskje det (lettere for oss med KISS barn)... . At det ikke kom helt frem hvor alvorlig det er (eller kan være), det syns jeg også om artikkelen i foreldre og barn...... Men på en måte kan det kanskje være bra. Da tørr andre å tipse en mor om at det kanskje er KISS... Kanskje ikke alle som hadde turt det om det var en alvorlig greie og de ikke var helt sikre... Stort sett er det jo en grei diagnose som man raskt kan gjøre noe med... bare ikke alltid... Ang symptomene... så er jo veldig forskjellig hvordan symptomene er på barna... Det er langt ifra alle som man tydelig kan se hele "smørbrødlista" på... Tidlig i barnets liv er ofte symptomene mye svakere... Men syns ihvertfall de mammaene som lurer burde kunne ha plukket opp en del av det som var på tv i dag...
Nattinatta Skrevet 17. februar 2009 #9 Skrevet 17. februar 2009 ja det er jeg helt enig tulla... kanskje det er greit at andre tør tipse! Det er bare fin fint! Og heldigvis er det som oftest greit å behandle.. her trengte vi bare en beh! men har vært til flere kontroller, kjempe fornøyd med det. det viser at behandlerne tar det på alvor! og som du sier så er symptomene så veldig forskjellige... vi hadde ikke hele smørbrødlista... var vel kanskje en eller to symptomer.. vi får håpe at de som ser noen kjennetegn søke videre! iallefall bra det kommer mer ut i offentligheten. tror detter er VELDIG vanlig desverre.. jeg er litt ergelig over at det ikke ble opplyst på sykehus etter en tøff fødsel med vakuum. vi var også kos kiropraktor grunnet kolikk, og han fant låsninger i korsrygg, rart han ikek nevnte noe om kiss... viser bare at andre yrkesgrupper også må bli mer bevisst på dette!
Tulla08 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 17. februar 2009 Ja, det er irriterende hvor lite "helsenorge" vet om dette. Heldigvis skal det nå forskes på effekten av behandling av KISS. Og kanskje legene ender opp med å tro på det. Får bare krysse fingrene!!! I Tyskland kontrolleres alle nyfødte, syns det skulle vært slik her også! Ikke alle kiropraktorer har spesialutdanning på dette området. Vi har hele tida gått til en Kiropraktor og fått god hjelp... Men hun er spesielt utdannet på dette. Mulig ikke alle er det... Vi har i tillegg gått til Osteopat, det har også vært til god hjelp... men enda etter snart 4 mnd med behandling er hun ikke helt bra.. Til alle dere som lurer og har spørsmål. Gå inn på kiss-kiddforum.com Her er flere mammaer med kiss barn aktive og svarer mer enn gjerne på spørsmål. I tillegg kan man stille spørsmål til spesialist Ute som var på tv i dag. Håper også mange fikk utbytte av det som var på tv i dag! Og vi som har KISS barn får bare fortsette å spre kunnskapen om dette!!!
sOlø08 Skrevet 17. februar 2009 #11 Skrevet 17. februar 2009 pjuuh da var det over hadde sikkert kunnet prata myyye mer om alt, men FY så nervøs man blir når man ser et kamera :S Håper iallefall at jeg har bidratt til at enda flere kan få hjelp
Tulla08 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 17. februar 2009 Syns du var kjempeflink! Skal litt til å få sagt alt man har lyst til når kameraene står der... Jeg hadde ikke klart det. Kjempesøt gutt du har. Jenta mi gliste noe veldig til tven og prøvde å sjarmere han :-) hehe Har vært mer aktivitet på forumsidene til KISS-KIDD, så tror nok mange fikk hjelp av innslaget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå