Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 -Og som det er sagt, også alle andre religiøse bøker! Dette er leveregler og fortellinger som ble skrevet for tusen år siden for å få en viss standard og en "lov" i samfunnet. Bibelen har blitt klippet og limt i senere tider. Dessuten undertrykker ALLE religioner kvinner, homser og alle svake i samfunnet. Kristne har brent kloke kvinner på bålet i troen om at om en kvinne er klok, er hun en heks. Hvorfor tror dere på en Gud som vil sende syndere til helvete? Eller på en Gud som mener at noen mennesker er verd mer enn andre? Hvorfor må man være døpt for å komme til himmelen? Da Gud lagde denne loven, glemte han vel de små fattige barna i ikke-kristne land, som aldri vil ha sjansen til å døpes før de er død av sult. Skal de da komme til helvete fordi de ikke har fått vann på hodet av en prest??? Og hvorfor tror noen at deres religion er bedre enn andres? I alle religioner fins det en mørk tid, gale mennesker og syke hendelser som blir beskyttet i GUDS NAVN! Jeg tror på Gud! Men jeg tror ikke på bibelen. Jeg tror ikke på en eneste av disse forferdelige religionene som dere er tilhengere av. Religioner som mennesker har blitt påtvunget og hvis de har nektet å ta imot den har de blitt drept på de verste tenkelige måter. Jeg tror Gud elsker ALLE. Absolutt alle. Horer, tyver, homser og lesber, kvinner og menn som er utro mot deres partnere, kvinner og menn som bryter ekteskapet og dem som har sex før de får en ring på fingeren! Jeg tror ikke på Helvete, jeg tror på Himmelen. Jeg tror Gud tar til seg også dem som IKKE BER OM TILGIVELSE! For han elsker ALLE! Dere er blind for den ondskapen disse hellige bøkene deres har ført med seg! Men Gud er med dere og vil hjelpe dere på rett vei. Hvis han ikke klarer det, tror jeg at han enda vil else dere. For Gud elsker alle. Også dem som støtter religioner som dreper uskyldige mennesker i hans navn hver eneste dag!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 HI, den Gud du tror på er en Gud som sier ja til alt. Den guden eksisterer dessverre ikke andre steder enn i vår egen fantasi, skapt av en djevel som vil at vi skal tro på en enkel måte å sno oss gjennom livet på. Selvfølgelig elsker Gud alle mennesker! Han er jo den som har skapt oss alle sammen, og vil ha et forhold til alle! Men det er vi menneskene som snur oss bort fra HAN! VI vil ikke! Det er det som er problemet med verden i dag. Vi har tatt valget. Vi vil ikke at Gud skal ha en stor del av vårt liv, fordi da blir det ubehagelig for oss på mange måter. Vi vil nemlig ikke gjøre som Gud vil, men som vi selv vil. Alltid. Så det går den veien høna sparker. Synden tar over, og vi har en verden som ser ut som den gjør nå. Nei, Gud tar seg ikke av dem som ikke ber om tilgivelse. Fordi vi selv ikke vil ha noe med Gud å gjøre, har vi selv valgt å vende ryggen til Han. Det er vår frie vilje som sier nei takk til Guds vilje, og Gud tvinger seg ikke på noen. Men velger vi oss bort fra Gud, må vi også ta konsekvensene av det. At du,. HI, velger å ikke tro på at Bibelen er inspirert av Gud selv, det er jo helt og holdent opp til deg. Bibelen er et vell av informasjon fra flere tusen år tilbake. Et historisk tilbakeblikk, og en viktig forbindelse mellom GT og NT for å forstå forbindelsen mellom Guds Lam (Jesus) og lammet jødene ofret hver påske. Det er en hemmelighet som åpenbares for en som blir kristen, og tror for første gang i sitt liv! Det er som om hjertet for aller første gang ser hva Jesus har gjort for syndene våre. Og ser man sin egen synd, tar man imot syndenes forlatelse, og kaster seg ned foran Jesu føtter, og takker Han for det Han gjorde for mer enn 2000 år siden. Jeg tror. Jeg simpelthen tror i hjertet mitt, og har en barnslig forståelse av bibelhistorien. Jeg tror også at Gud elsker synderne, og ser på alle som sine barn. Noen er barn som har dratt bort fra Han, og Han lengter etter dem! Vi vet jo alle om historien om den fortapte sønn? Hvis ikke, les den. Gud elsker alle. Det er vi som hater Gud. Mennesket er ondt. Ikke Gud. Satan har fått altfor lite skyld oppigjennom tidene. Gud har fått skylda for ditt og datt. Og djevelen er glemt. Men jeg ser hva Satan står bak, og det er ikke lite! Men en dag skal han også stå foran Gud for å dømmes for siste gang. Jeg tror den dagen nærmer seg med hastige skritt. Verden er blitt en trasig verden. Et vondt sted å leve. Og det er vi menneskenes skyld. Ikke Gud.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Kristendommen er det viktigste i mitt liv. Jeg har bestandig Jesus med meg, og jeg er alltid trygg i mitt indre. Jeg har en indre ro som andre uten Jesus ikke har. Bibelen er stedet jeg søker når jeg trenger ekstra påfyll. Jeg er ikke fanatisk kristen, og er ikke de hyppigste til å gå på møter, men jeg er aktiv kristen i mitt hjerte. Jeg har alltid trodd på vår Herre Jesus Kristus, og takker hver dag for at akkurat jeg skulle få lov til å bli kjent med ham! Dere som ikke har tatt imot ham vet dessverre ikke hvor fantastisk han er... Dere tror kristendommen bare er for sløvinger, men da vil jeg gjerne få minne dere om alle de gjengmedlemmene at Hells Angels og Bandidos som har fått en totalomvendig i livet når de har møtt Jesus. Eksnarkomane som har vært for kuule til å tro på Jesus, men som i det dypeste mørket av fortvilelse har funnet en hjelpende hånd i Jesus når alle andre hadde gitt dem opp inkludert dem selv. Jeg ber for deg, HI, hver kveld, om at du skal få komme til himmelen. Jeg har bedd for deg alltid, og vil be for deg så lenge jeg lever- hver kveld. Husk det når du er fortvilet en kveld, og trenger akkurat Jesus i ditt hjerte. Du har hatt en til å be for deg i åresvis for at du en kveld skal være klar til å ta i mot Ham. Jesus er ingenting å frykte. Det er det å leve uten Jesus som du skal frykte!
Gjest Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Det finnes bare en gud og han er ikke unik for verken kristen, muslim, hindu eller jøde. Alle religionene har opphav i samme historie og de som tror min religion er den eneste rette tar feil siden alle er like. De har alle de samme historiene som går igjen i de forskjellige bøkene. Syndefloden feks. Ikke noe nytt som bibelen kom med det. Noen kaller gud for Jesus og Jahve, andre Vishnu og Allah. Jeg håper de som tror i kristendommens navn at de tar bibelens historiske faktum med en klype salt og evt heller lar seg inspirere av det påståtte budskap. Det går ikke an å lese det som står der bokstavelig - det er det ingen som gjør. Det som irriterer meg er at mange personlig kristne refererer til ting i bibelen og derfor er det sant, mens de gladelig hopper over andre ting som ikke passer dem. Feks homofili det er en vederstyggelighet i følge bibelen, hvis du skal ta det veldig bokstavelig. Men hvorfor har de samme menneskene valgt bort andre deler av bibelen for sitt eget forgodtbefinnende? De har valgt bort deler om lovlig slavehandel, at mennesker kan steines hvis de gjør store synder, alle konene man kan ha, hvilke stoff det er lov å kle seg i osv osv osv. Den kristne skjønte at det kanskje var lurt der og da i det samfunnet de levde i for 2000 år siden, men at det nå ikke har så stor relevans. Alle kunne ikke være homofile den gang, da hadde arten dødd ut. I teorien så kan alle være homofile i dag, vi dør ikke ut for det. Vitenskapen (en del av guds skaperverk det også, kanskje?) har ordnet opp i det. Ergo ikke nødendig å ha en 2000 år gammel regel om det lengre.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Bibelen er sann. Alle religioner har samme Gud, men der er det også slutt på likheten. Kristendommen er den eneste riktige religionen. Det er helt naturlig at de ikke- kristne ikke tror på det som står i bibelen, for slike som dere står det skrevet om. Dere har et slør foran øynene, men den dagen Jesus kommer igjen skal sløret tas bort, og dere vil bli troende. Dersom dere fortsatt ikke tror da er dere fortapt.
Gjest Skrevet 17. februar 2009 #7 Skrevet 17. februar 2009 Det har jo kommet ganske mange "reviderte" utgaver etter kristendommen. Feks Islam og Jehovas Vitner mener jo at de er mer riktige, at de kristne ikke skjønte alt. De som tror innen de forskjellige trosretningene mener jo alle at DE har rett og at de andre må våkne. En troende jøde kjenner guds glede lik en muslim lik en kristen og alle mener at DE og bare de har rett.
Gjest Skrevet 17. februar 2009 #8 Skrevet 17. februar 2009 se hva jeg kom over....hehe herregud.com (svevende ord bibelsenter)
Gjest Skrevet 17. februar 2009 #9 Skrevet 17. februar 2009 Noe jeg har alltid lurt på om den kristene tro, jeg har alltid fått høre at hvis du ikke tror så havner man et viss sted. Men da lurer jeg på hvis man f.eks som foreldre er troende og barna dine ikke er troende, hvordan kan man da ha det så godt i himmelen hvis det kjæreste i verden ikke er der og er et sted som er helt J*vlig?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #10 Skrevet 17. februar 2009 Det er nettopp dette ingen kristne, eller religiøse, kan svare deg på. Og dere som snakker om Guds tilgivelse etc etc, svar meg på èn ting! Adolf Hitler, som har drept og torturert millioner av mennesker. Før han skyter seg selv i hodet for å slippe å bli rettferdigjort av oss onde mennesker, ber han en bønn til Gud der han sier at han angrer og han ber om tilgivelse... Vil han allikevel, til tross for de uskyldige barna han har torturert, til tross for at han har lekt Gud, komme til himmelen etter å ha bedd om tilgivelse? ...Så har vi en liten gutt som blir født i et fattig land. Han blir aldri fortalt om noen som helst kristendom, dåp, syndenes forlatelse eller Gud i den forstand. Gutten har sex med en eldre jente som 14-åring, blir smittet av HIV og dør noen år senere av AIDS som følge av at han ikke har penger til medisiner. Han dør, uten å be noen om tilgivelse, for disse historiene fra Bibelen er bare en fjern fortellerbok som de tror på i en verden langt vekke. Vil denne gutten da, komme til helvete? Og er Gud rettferdig? Som forlanger at man ber om tilgivelse for å få komme inn i hans rike. Og hvis man av en eller annen grunn "vender ryggen mot Ham" som dere kaller det, kommer man til helvete? Nei hvis Gud er så nådeløs, hvis Gud sender folk hit og dit på bakgrunn av hvor hengiven man er i forhold til han og ikke på bakgrunn av hva man har gjort i livet sitt. Ja, da tror jeg at jeg står bedre med Satan som tar imot ALLE!!! For jeg ville aldri satt foten min inn et rike som er så hyklerisk som det dere snakker om!
Reveenka Skrevet 17. februar 2009 #11 Skrevet 17. februar 2009 Det fins ingen gud; det strider mot alle naturlover - for de som tviler vil jeg anbefale Gjert nygårdshaugs "Prost Gotvins geometri" og oppfølgeren "Fortellerens Marked" Religion er en krykke og en byrde...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #12 Skrevet 17. februar 2009 Du er jo like dum som de som tror på bibelen. Dere leser en, eller to, bøker om hvordan verden blir til og stoler blindt på det.
Reveenka Skrevet 17. februar 2009 #13 Skrevet 17. februar 2009 Eksisterer flere bøker vettu. Hørt om naturvitenskap? Kan ikke forenes med bibelens ord, som forøvrig ikke er spesielt veldokumentert eller bevist... Du tør jo ikke stå for det du mener engang, anonym 12.59 ...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #14 Skrevet 17. februar 2009 Du som spør om Adolf Hitler: Tror du virkelig man kan stå med en pistol mot tinningen og si: Gud, tilgi meg alt jeg har gjort, for nå dreper jeg meg selv! PANG! Hva Som skjedde etter at Hitler var død, det er opp til Gud.Men tviler faktisk på at han omvendte seg i dødsøyeblikket, selv om jeg ikke skal dømme han. Og heldigvis og takk og pris for det. Det er ene og alene opp til Gud og dømme han, moder Theresa og Stalin. Gud er ikke nådeløs, men Han er heller ikke en feiging. Han er rettferdig. Han er fryktsom, Han er Gud. Han er kjærlighet. Han er NÅDE. Han er evighetens Herre, og Han sendte Jesus. Vil du bli bedre kjent med Han, må du nok lese bibelen. Foreslår å begynne med Johannes Evangeliet.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #15 Skrevet 17. februar 2009 Til Anonym 1411: Finnes det noen oppskrift på hvordan man skal angre da? Dessuten var det ikke det jeg spurte om. Tror du Gud tok imot han som ba om tilgivelse og ikke de menneskene som dør i krig hver dag og som ikke får tid til å be Gud om det? De menneskene som aldri har lært om kristendommen, jesus og bibelen, er ikke velkomne i Guds rike? Svar heller på spørsmålet enn å tenke på om Hitler virkelig angret eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #16 Skrevet 17. februar 2009 Det er opp til Gud om Adolf Hitler angret eller ikke. Men hvis han gjorde det, som synderen på korset ved siden av jesus gjorde, med en helt og holdent angrende hjerte, så er da Himmelen åpen også for Hitler. Velger å ikke tro noe som helst, men hvis jeg skulle spekulert, så hadde en angrende Hitler lagt ned pistolen, gått fram fra bunkersen, og stått fram og sagt unnskyld. Det hadde blitt en helt annen historie. Han hadde nok falt på kne foran en jøde, og sagt han var frelst, og bedt om unnskyldning.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #17 Skrevet 17. februar 2009 Jeg mener at Gud eksisterer. Men Gud elsker alle. Han har ingen bøker om hva man skal gjøre og hvordan man skal leve for å få lov til å bli elsket, eller tatt inn av ham. Jeg tror på naturvitenskap. Men at det var Gud som stod bak alt. At det var Gud som laget evolusjonen og at The Big Bang var Guds verk. Religion skrevet i bøker med regler om hvordan man skal leve, er ren ondskap og undertrykkelse. Det er mitt standpunkt og det er det jeg mener Reveenka.
Northernlights Skrevet 17. februar 2009 #18 Skrevet 17. februar 2009 Tro kan ikke forklares, bare erfares.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #19 Skrevet 17. februar 2009 Og menneskene som dør i krig? Du svarte ikke på hva som skjer med dem...
blåpingvin Skrevet 17. februar 2009 #20 Skrevet 17. februar 2009 Her er en link til et fint program sendt på NRK om evolusjonsteorien. http://www1.nrk.no/nett-tv/prosjekt/905
blåpingvin Skrevet 17. februar 2009 #21 Skrevet 17. februar 2009 Vitenskapen kan både forklares og erfares. Derfor velger jeg å ikke tro.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #22 Skrevet 17. februar 2009 Grundig sosialisering fra barnsben av, eller et sterkt behov for noe som er "sikkert" og bestemt, altså en menighets tolkning av bibelen. Personlig har jeg et buddhist-aktig livssyn. Det mest positive livssynet jeg fant (og ja jeg er oppdratt sånn, så slik sett et produkt av min sosialisering :-) )
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #23 Skrevet 17. februar 2009 Men herremin, det kan da vel ikke jeg sitte her og svare på. Spør Gud om veledning, siden du lurer på så mye. Fold hendene dine, og be til Gud, og spør Han. Du får svar!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #24 Skrevet 17. februar 2009 Jeg vokste opp i et hjem uten bibel. Foreldre uten tro. Ateist til mor, alkoholiker til far, som aldri tok oss med på noe som var trivelig, og bantes så det sto i. Jeg er kristen. Bestemte meg da jeg var 16, falt i fra senere, men kom tilbake til Jesus da jeg var voksen. Angrer ikke. Jeg har en trygg tro, og vet på hvem jeg tror. Har fått så mange bønnesvar, og føler Guds nærvær mange ganger. Jeg vet at det ikke alltid er enkelt, men å ha troen i hjertet er en livsstil for meg, og det å ha håpet om evig liv er heller ikke tar for gitt. Jeg har sett mange i familien bli frelst de siste årene. Oldeforeldrene mine var kristne, og ba for familien. Jeg tror på bønn. Bønnebarn var det mange av, og fruktene ser vi kanskje nå. Navnet Jesus Navnet Jesus blekner aldri. Tæres ei av tiden tann Navnet Jesus det er evig. Ingen det utslette kan Det har bud til unge, gamle. Skyter stadig friske skudd, Det har evnen til å samle. Alle sjeler inn til Gud Refreng: Navnet Jesus må jeg elske. Det har satt min sjel i brann Ved det navnet fant jeg frelse. Intet annet frelse kan Jesus navn! Hvor skjønt det klinger. La det runge over jord! Intet annet verden bringer håp og trøst som dette ord For det navn må hatet vike, for det navn må ondskap fly Ved det navn skal rettferds rike skyte friske skudd på ny Midt i nattens mørke blinker, som et fyrlys Jesu navn Og hver hjem'løs seiler vinkes inn til frelsens trygge havn Og når solen mer ei skinner, Jesus-navnet lyser enn Da den frelste skare synger høyt dets pris i himmelen
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 17. februar 2009 #25 Skrevet 17. februar 2009 De fleste tolker selvmotsigelser i Bibelen dithen at de eldste skriftene er skrevet på en tid da man ikke "kjente" Gud særlig godt. Etterhvert som mennesket har lært Gud å kjenne bedre, er beskrivelsene blitt mer presise. Derfor har de senere skriftene (og da spesielt Jesu ord) fått høyere prioritering. Nå er ikke jeg professor i bibeltolkning akkurat, men slik jeg husker det, var ikke Jesus særlig helveteorientert. Dåp ble hovedsaklig uført på voksne ettersom det var en symbolsk handling av et bevisst valg. Det var vel først i senere tid at dåp og kirkebøker ble viktig for å holde oversikt over folkegrupper og ha kontroll. Det er selvsagt alltid noen som ønsker å bruke bruddstykker av Bibelen til politiske formål. Enten det er heksejakt, homojakt, jihad, osv. Politikk og religion går ofte så mye hånd i hånd at det er vanskelig skille det ene formålet fra det andre. Jeg er ikke kristen i tradisjonell forstand, men jeg har stor sans for bergprekenen og en god del andre gullkorn fra filosofen Jesus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå