Gå til innhold

Noen som har oth vogn? Hvilken pose??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har oth vogn og bagen er ikke akkurat stor kan man si ;) Jeg har 2 poser, Kaiser skinnpose og oth vognpose. Problemet er at skinnposen er diger oppi bagen men er jo supervarm og deilig. Oth posen passer fint men virker så tynn... Det står jo at den er laget av thermostoff og i butikken sa de at den var varm nok for været her (bor i Stavanger så blir ikke så veldig kaldt her...) Men klarer liksom ikke helt å stole på det så ender opp med å kle på henne dress og ha både ullteppe og fleeceteppe oppi, men det blir for varmt;) Synes det er deilig med skinnposen at jeg kan stole på at den er varm nok til ikke å ha noe annet enn en liten ulljakke på henne men den er jo såååå diger!

Hva synes dere? Erfaringer? Hva har dere og hvor mye klær på oppi?

Hun er forøvrig 2,5 mnd og ikke stor for alderen så hun har god plass...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er mitt nye yndlingstema så så fint at du skrev dette innlegget :D

Jeg har en OTH vogn som jeg syter og klager masse over. Mest grunnet langt barn som bare er 3 mnd, ergo, en stund før han kan flytte over i sportsdelen.

Vi hadde også Kaiser skinnspose, men i motsetning til deg hatet jeg min, synes aldri den var varm nok, og stor og klumpete var vel bare forbokstaven. Så vi gikk til innkjøp av Easykid og jeg elsker den. Nå ligger dessverre prompen hode til tå i den lille fisevognen, men vi får overleve inntil videre. Jeg synes ikke den er spesielt varm for lun er den jo ikke, så vi har saueskinn i bunnen, men han er kjempevarm i den nye posen sin. I dag med minus 6 hadde jeg kun på ullbody og strømpebukse og fleecedress og det var nok litt for vamt. Ullpledd over bagen igjen. Vet ikke helt hvorfor, er nok liltt unødvendig.

Så, i motsetning til deg kunne jeg aldri stole på at skinnposen var varm nok, mens med easykid stoler jeg 100 prosent på det. Selv i en liten kjip oth vogn...

Skrevet

Hehe, så bra at det er andre som er opptatt av dette temaet ;)

Er veldig fornøyd med vogna, bagen bruker jeg heeele tiden, hun sover i den om natta også ( oppi vugga, liker ikke den store plassen) Foreløpig er hun 56 cm så den holder en stund til... Litt kjipt med så liten bag ja hvis gutten er så lang!

Easykid har jeg ikke sett på, er det en dunpose? Jeg har forøvrig også sauskinn oppi vogna når jeg bruker oth posen. Men jeg har den oppi posen.

Skrevet

Jeg bruker også Easykid i min Oth, funker veldig bra! Passer jo fint oppi bagen når du ikke har forlengingsdelen på, og den er god og varm..! Bruker den også i sportsdelen nå..

Skrevet

Bagen er ikke den største nei... men jeg elsker vogna mi:-) Jeg har en odenwalder lammy pose oppi. Den er supervarm og god og siden den er myk, så klumper den ikke! Trodde jeg måtte skifte til sportsdel snart, da hun var 4 mnd, men hun ligger fortsatt i bagen 6,5 mnd.

Skrevet

Hei

Gutten her er også 2,5 mnd, og elsker oth vogna si. Vi bruker oth posen og er veldig fornøyd med den siden den ikke er så stor og klumpete. Her har det stort sett vært minus siden han ble født, og ofte opp i mot 10 minus, men han har aldri vært kald. Ullundertøy, vanlig påkledning og en kjøredress gjør susen... Det holder fint!

Skrevet

Asobi, hvor lang er jenta di da? :-) Gutten min på 10 uker er også er lang Husmus, hvor lang er gutten din blitt nå? :-)

Jeg har en odenwalderpose oppi baggen. Han har på seg to lag med ull, votter og lue og skjerf. Da er han supervarm. Er det veldig kaldt (-10) har jeg på ullfrottedrakt fra nøstebarn - da er han varm uansett hvor kaldt det er. Har aldri opplevd at han blir for kald, heller tvert om (og har ikke lammeskinnspledd i vogna) :-) Forresten ganske fornøyd med oth'en vår jeg.

Skrevet

Jeg har Odenwälder-pose. Den er stor, men av dun, så den tar ikke stor plass i bagen. Bare krølles sammen i enden. Kan jo også snurpes helt sammen i topp. Vurderte OTH-posen, men den skal jeg bruke som høst/vår-pose i stedet.

I posen har jeg som regel bare på ham inneklærne. Ullbody og strømpebukse. Tar på en lue og ullsokker i tillegg. Trenger ikke noe på hendene, de ligger godt nedi posen. Han har aldri vært kald oppi der.

Skrevet

hehe, 10 minus ja... Her har jeg jo mer på jenta mi med 2 plussgrader. Kanskje ikke så rart at hun ikke liker vogna si ute men elsker den hjemme?? ;)

Skrevet

Det er akkurat det jeg liker med skinnposen, at hun ikke trenger yttertøy. Må nok se å få meg en dunpose som får plass oppi vogna! Hørtes lurt ut at den kan snurpes sammen i topp!

Skrevet

Frøkna er 68 cm nå, så hun er kanskje ikke den lengste varianten. Tipper hun får ligge i bagen til en gang i mars og da er hun 7 mnd! Vil også bare legge til at jeg brukte odenwalderposen fra oktober. Da hadde hun bare på seg bomullsbody og strømpebukser. Nå som det er kaldt har hun på seg en ulldress over ullbody og strømpebuker og holder seg alltid varm. At den kan snurpes på toppen er gull verdt når det er kald vind:-)

Skrevet

Bombi, prompen er 65 cm lang, så med pose blir det hode til tå inni der. Snart må han ligge med bena rett i været.

Asobi, jeg er imponert over at hun kan ligge i bagen til 7 mnd hvis hun er 678 cm nå. Bagen er jo bare 71 cm lang...

Skrevet

Jeg har Voksi Urban; bruker sportsedel nå men regner med at den passer fint i bagen også. OTH er litt kjip når de er små, men helt topp fra 4-5 måneder når du kan bytte til sportsdelen.

Voksiposer er varme, men prøv deg litt frem. Tross alt viktig at de ikke er for varme.

Skrevet

Hvorfor bytter du ikke til sportsdel Asobi, det er jo gøy for babyen å se loitt på verden?

Skrevet

hmm, der sier du noe husmus. Hun er målt på helsestasjon, men kan jo være feil lengde. Hun ligger fra topp til tå nå, men jeg føler allikevel ikke at det er for trangt. Kanskje jeg burde sjekke det litt bedre. Hehe:-)

Skrevet

Hun liker seg veldig godt i bagen og sover som oftest når hun ligger i den. Har tenkt som så at jeg skal bytte når det blir litt mildere vær. Det er jo bare noen uker til...

Skrevet

Jeg elsker vogna mi allerede, synes bagen er helt genial fordi den er så lett å dra med seg. Hadde Teutonia til de 2 eldste og denne er helt klart bedre! Så da er det bare å glede seg til sportsdelen kan tas i bruk;) Får se meg litt om, har veldig lyst på en dunpose. Må prøve å ikke kle på henne for mye og heller bare kontrollere at hun ikke blir kald litt oftere ;)

Skrevet

Vi har OTH, og har en 35 år gammel skinnpose oppi, sånn type med fløyel utenpå :)

Det er fint plass til pode og pose enda, men han er bare 8 uker da. Han har på seg ullbody, strømpis, en myk genser/bukse, og en tynn ulldress utenpå der nedi posen. Pleier å ta et teppe over i tillegg jeg da, siden det er så kaldt her for tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...