Gå til innhold

Hva slags moppesystem har dere i hus?? Hva funker best?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg må få utstyrt huset mitt med et velfungerende moppesystem! Vanlig støvtørk, gulv, vegger, kjøkken og bad!

Har prøvd å orientere meg og det finnes jo mange løsninger, i alle prisklasser og det ene systemet er mer fantastisk enn det andre.

Har skjønt at microfiber er tingen og har en del kluter i alt fra superrimelige Europris-varianter til noen merket med JIF og Jordan, samt en slitt hanske fra ENJO som jeg tror har mistet sin glanstid..

Hva anbefaler dere?!

JIF, ENJO, JORDAN, eller de rimelige variantene til eks. Europris og Nille?

Finnes det kanskje andre på markedet?

Skrevet

Jeg har bade jif sit og jordan sitt vaske system men jif sitt er lettere....nå får du jo også sett med vegg stativ så kan du lett henge alt på en plass på en ryddig og enkel måte

Skrevet

Er ikke helt sikker, men ville selv gått for Jif eller jordan=)

Europris sine microfiberkluter virker ikke, de tar ikke opp støv og skjit, bare flytter det rundt på en måte... Det blir det ikke rent av :/

Skrevet

Til gulvet har jeg funnet ut at for min del så funker det best med kjøkkenhåndklær på jip-mopp. (Sånne hvite kjøkkenhåndklær med rutemønster i rødt, blått eller grønt)

Skrevet

Jeg har kjøkkenkluter og gulvmopp systemet til enjo.

Er veldig fornøyd med det, bare bruke kaldt vann og ingen kjemikalier.

Skal ha serien til bad og vindu etterhvert også.

Skrevet

Har forsøkt både jif, jordan og div billig merker.

Har kastet alt og gått tilbake til vaskeskaft, grønnsåpe og ett gammelt håndkle.

Forsøk å vask over gulvene på "gammelmåten" etter å ha brukt mopp, (uansett om det er tørr eller våt mopp)

Det er ikke blitt rent! Bruk hvit klut så får dere se.

Jeg ble temmelig sjokkert

Skrevet

Jeg sverger til ENJO!! Har støvmoppen og vaskemoppen, de er helt suverene, mopper jo gulvet hver dag med en liten i hus, hehe! Har også bareromshansken og kluten, som er suverene. Og den blå fillen til vindu og glass/speil vask. Synes ENJO er genialt i forhold til JIF moppen som vi også har men aldri bruker. Det blir skikkelig rent og skinnende uten kjemikalier! Er gjerne litt dyrere enn andre mopper, men det er jammen verdt pengene!

Skrevet

Jeg sverger til ENJO systemet. Fikk det i innflytnings gave da vio bygget nytt hus, og det er helt suverent. Har gulvmopp, støvklutene, og baderom systemet.

Kjempe enkelt, og det blir faktisk rent uten kjemikalier!!!

Skrevet

Jeg har en liten jif-mopp til badet. Den egner seg ikke til annet, for selve moppeflaten er så smal at den må jeg sveipe 40 ganer over stuegulvet med for å ta hele flata..:-(

Jeg liker også ENJO sitt system. Blir fint og støvfritt uten søl. Men for den skikkelige storvasken sverger jeg til bøtte og skurefille. En får jo alltids endel flekker som man må gni på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...