Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår neste skal hete Ella Mathilde...Syntes Mathilda er finest på engelsk, mens Mathilde er finest på norsk. Men uansett et nydelig navn!

Skrevet

Mat-Hilda tenker jeg da... Ville skrevet Matilda, det lyder bedre :-)

Skrevet

Nydelig, men ville absolutt skrevet Matilda, h'en ser så malplassert ut inni der.

Skrevet

Et sterkt og ordentlig kvinnenavn. Ikke min største favoritt, men helt greit - og til tider veldig sjarmerende...

Skrevet

Liker ikke. Men synes derimot at Mathilde er veldig fint: ) Rart hvordan èn bokstav kan gjøre en forskjell...

Skrevet

Mathilda er pent, og svenskt ;-) Mathilde blir litt kjedelig, er veldig glad i -a endelser. (Hanna, Sanna, Maria, Katrina, ) skrev bare opp navn som sluttet på -a. ;-) Mathilda er fint ;-) skrevet sånn ;)

Skrevet

Jeg synes Mathilda er kjempe fint og sjarmerende :)

Har faktisk ei lille søster som heter Mathilde.

Jeg liker med andre ord både Mathilde og Mathilda veldig godt! Når det gjelder skrivemåte synes jeg egentlig H-en skal være med. Mulig jeg synes det fordi det er hva jeg er vant til, men navnet er det samme og like fint uansett skrive måte :)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Matilda MÅ definitivt være uten h'en. Jeg er kjempeglad i navnet og ville uten tvil ha brukt det på nestemann om det ikke hadde vært for at det er et veldig "belastet" navn i min familie - eller, belastet er vel feil ord - men et navn alle andre vil forbinde med en annen og noe du alltid vil høre, så det er vel ikke så heldig. Men navnet i seg selv er veldig pent.

Skrevet

Forresten skrivefeil, ville garantert skrevet Matilda, liker heller ikke den MAT-Hilda delen.

Men har hørt at folk synes det er litt tungt, men det er jo ikke noe problem å uttale det og så videre? Er vel ikke "tungt"?

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg synes ikke at det er tungt - men jeg er også veldig vant til navnet. Liker det forsåvidt hakket bedre på engelsk, men.

Skrevet

Matilda ligger på 28.plass i Sverige, over ''Mest brukte navn 2008''.

http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____258949.aspx

Synes det er et fint navn, tror jeg nå ville skrevet Matilda. Har ikke tenkt på Mat-Hilda før, men det blir kanskje litt sånn. Jeg er veldig glad i navnet Tilda, så Matilda blir mest likt ;-)

Skrevet

Akkurat dette navnet synes jeg blir litt tungt med a-endelse, så liker Mathilde bedre. Men ok navn uansett.

Skrevet

Skriv uten H, Matilda. Minsten heter Matilda, jeg syns det er nydelig :o) Med H'en blir det Mat-Hilda....flyter bedre uten ;o)

Skrevet

Mathilda eller Matilda er flott - med eller uten -h.

Et navn vi gjerne skulle brukt her, hvis det ikke var for at det passer så dårlig til etternavnet vårt.

Liker Matilda mye bedre enn Mathilde - rart at en bokstav kan gjøre så stor forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...