Malin G. Spann Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Sønnen min er 8,5 mnd og gjør ingenting. Snur seg fra mage til rygg en gang i uka, men det er også alt. Ligger på ryggen og leker med lekene sine han. Har så lyst at noe skal begynne å skje snart!
AccidentalMum Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Gutten min krøp dagen før han ble 6 mnd. Men jeg tror det er litt tidlig. Hva om du legger han på magen og leker med han?
Malin G. Spann Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2009 Jeg gjør det, men ingenting skjer. Begynner å bli skikkelig utålmodig nå!
Tante Gustava Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Tassen knekte koden og begynte å krabbe 1 uke før han ble 9 mnd. Før det hadde han stått og gynget en del på alle fire. Men det er flere barn på hans alder vi kjenner (fra barselsgruppe og babysang) som ikke gjør det ennå. Og det er noen som åler seg bortover på magen, og har gjort det lenge. Tassen gjorde aldri det. Så de er så forskjellige. Jeg ventet sånn på at han skulle skjønne det med krabbinga, men nå savner jeg nesten de rolige dagene da jeg visste hvor jeg fant han hvis jeg la han ned og sprang en tur ut av rommet... Nå må han være med på do, dusjing kan kun gjøres på kvelden når pappaen er hjemme eller han sover, dagene går med til å springe etter og passe på Nyt det mens du kan, det blir travlere :)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Oi oi oi! Jeg leste feil jeg! Haha.. Leste: Når begynte barnet å krympe? Hehe...
Matildesnusk + lille ups Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Matilde begynte å krype nå i helga, og hun er 11 måneder. .. Ganske treig da, men likevel innenfor normalen. Du får bare trene med han, plassere han på knærne og vise han hvordan han skal bevege beina og armene. Ellers så kryper han vel når han er klar for det :-)
Athene75 Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Min gutt var en uke over 6 mnd når han begynte å krype. Og en uke før han var 11 mnd tok han sitt første skritt, og 3 uker før han blir ett år går han av egen maskin:-)
Mamma&snuppa&spiren Skrevet 16. februar 2009 #8 Skrevet 16. februar 2009 Det kommer nok! Her var hun 9 mnd da hun begynte å krype. Viktig at han får ligge på magen og trene de musklene, så finner han nok ut av det. Hva med å sette et speil foran han? Det likte mi godt Eller leker foran.
Gjest Skrevet 16. februar 2009 #9 Skrevet 16. februar 2009 Tror du kan ta det helt med ro! Ihvertfall snakket helsesøster om at det er stoooore forskjeller :-p Snuppa mi på 7,5 mnd har begynt å åle seg fremover. Drar med hånda og sparker med foten. Men hun er veldig aktiv også da, og ligger lenge på gulvet å leker.
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 16. februar 2009 #10 Skrevet 16. februar 2009 Hei! Snuppa her har dyttet seg bakover lenge bare. Venninna mi sin begynte å krype da han var 6,5mnd. Men han elsker å ligge på magen og sover alltid på magen... Men noe som hjalp for oss, for ho har ike vært ille glad i å ligge på magen, var at når vi hadde kveldstell og evnt mårrastellet, så la jeg ho ned på bade golvet istedenfor stellebordet.. Med et speil foran og leker... Hun liker best å ligge naken og det hjalp mye det Da brukte vi enda mer tid på kveldstellet, og det trener musklene Du får prøve ut og underholde så mye som mulig, evnt legge babyen på magen på stellebordet og sette deg på huk å prate... Er lettest når de får oppmerksomhet trur jeg Lykke til!
miria79 Skrevet 16. februar 2009 #11 Skrevet 16. februar 2009 Sønnen min begynte å krabbe når han var 7,5 mnd.
Gjest mphs Skrevet 17. februar 2009 #12 Skrevet 17. februar 2009 Jenta mi begynte å åle da hun var 4,5 mnd, krype da hun var 6 mnd og kraddet da hun var 8,5 mnd. Hun reiste seg opp da hun var 8,5 mnd også noen dager etter kun begynte å krabbe. Disse ungene er veldig forskjellige.
Nattinatta Skrevet 17. februar 2009 #13 Skrevet 17. februar 2009 nesten litt godt å lese at det er såå forskjellg. nesten alle på barselgruppen her kryper eller faktisk har begynt litt og krabbe.... og de er bare 6,5-7 mnd... her er lillegutt ganske badagelig og vil aller helst ligge på ryggen. men det kommer når det kommer, jeg vet jo det!! hehe..
trebarnsmamma84 Skrevet 17. februar 2009 #14 Skrevet 17. februar 2009 Her begynte han å åle seg når han var 7 mnd..er snart 8 no....Dei to andre mine har vert 9 og 10 mnd når dei begynte å åle seg.
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 17. februar 2009 #15 Skrevet 17. februar 2009 Eldste begynte å åle seg når hun var akkurat 6 mnd, krype rundt 7-8 mnd tror jeg og gikk når hun var 13 mnd. Mista begynte å krype på alle 4 når hun var 5 mnd, røyste seg opp 6 mnd og gikk når hun var 9 mnd.
Lillebror og stoerebror Skrevet 17. februar 2009 #16 Skrevet 17. februar 2009 Bare ta det helt med ro, de begynner når de føler seg klare for det. Eldstemann her begynte å åle seg da han var 6 mnd og venninna mi sin som er like gammel begynte når han var 11,5 mnd. Begge begynte å gå på samme tid da de ble 12 mnd. Alt kan sje og barn er ikke statiske. Fokuser på det han kan. Ingen barn er like, og jo eldre de blir jo mer ulike blir de. Jeg er sikker på at din sønn har egenskaper andre ikke har:)
Kjukka Skrevet 17. februar 2009 #17 Skrevet 17. februar 2009 Jenta mi var 11 mnd. når hun begynte å krype. Men så plutselig, så satt hun og reiste seg opp samme uka. Nå er hun straks 16 mnd. og har akkurat lært seg å gå! Flinka mi!! <3
jurgita&runa&trym Skrevet 17. februar 2009 #18 Skrevet 17. februar 2009 Skattelita mi begynte å krype, når ho var 5,5mnd, men det går bare bakover hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå