Bregnia Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 I går fikk jeg mensen etter å ha ruget på to fryseegg i 5 dager bare! Snakket med Porsgrunn i dag og det viser seg at jeg har altfor kort tid mellom eggløsning og mens.( var naturlig syklus nå) Jeg har igjen 1 egg på frys nå. Egentlig så pleier de å anbefale nytt icsi forsøk da,men egget var av såpass god kvalitet så de anbefalte å sette inn det i kontrollert syklus(Progynea) Forrige gang jeg gikk på det ble det avbrutt pga en follikel. Men nå ville de at jeg skulle ta ultralyd rett før mensen kommer for å utelukke cyste osv.(Det var visst vanskelig å se forskjell på cyste og follikel) Er det noen som har vært borti noe lignende? Hva ville dere gjort? Ta sjansen på det fryste egget?eller nytt icsi forsøk? Kan man bestemme dette selv? Hvis man fjerner en cyste,hvor lenge etterpå kan man sette inn? Jeg blir helt matt av det her. Samboeren har dårlig sæd,i tilegg skal det toppe seg med at jeg har kort lutefase og!
Søskenhåp adopterer Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Dette var jo veldig kjedelig da.....Skal sette inn 2 gang i naturlig syklus på torsdag og hos meg har det fungert greit, men forrige gang hadde jeg el på dag 15 og nå på dag 12 så det svinger visst litt ja! Men slimhinna mi var noe tynn da kun 6,5 men jeg er glad til det blir innsett vil bare bli ferdig med de her fryseeggene for jeg har mere trua på ferskforsøk. Hvis jeg var deg så ville jeg spurt om nytt ferskforsøk og heller spart dette ene egget til evt. senere frys. Det kan jo bli bomtur og at du går på progynova osv. bortkasta. Spes. også siden du som meg ikke har reagert helt som ønskelig på progynovaen.
Heira☆ Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Jeg ville nok spart på det frosne egget, og evt håpe på flere på frys ved neste uttak. Jeg hadde 2 egg på frys (i samme ampulle) og det var veldig kjedelig å gå på med. i forkant, for så å ringe sykehuset egginnsettingsdagen, og få vite at ingen av de tålte opptiningen.....
Bregnia Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2009 Tusen takk for svar! Ja det var en veldig trist dag i går. Fatter ikke at det skal gå an å være så uheldig! Jeg ringte Porsgrunn i dag og snakket om dette igjen. Sa at vi ønsket et nytt fersk forsøk og vi fikk det. Så jeg skal ringe inn mens i Mars. Men Heira, overlevde ikke de to eggene dine? Eller forsto jeg feil..
Heira☆ Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Nei, du forsto riktig. De to eggene jeg hadde på frys overlvde ikke opptiningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå