2.gangs Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Gutten vår har nå blitt ett år, og sitter fremdeles ikke på rumpa med beina rett foran seg. Helt fra han begynte å sitte, så satt han med beina slik at han former en w. (Sitter på rumpa, med bøyde bein ut til sida). Vi regnet med at det var for å få mest mulig støtte da han hadde litt dårlig balanse, men nå har det gått flere måneder og han sitter slik fremdeles. Hvis vi prøver å sette han på rumpa med beina rett frem, så er det tydelig at han blir ukomfortabel og vil over i en annen stilling. Andre som har det slik?
rigmora :-Oline-: Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 søstar mi satt ikkje før ho va 14 mnd, so ingenting å bekymre seg for:)
Ranveig R Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Jenta vår er litt treg motorisk. Ho begynte å komme seg opp på knærne då ho var 13 mnd, og det er først no (15,5 mnd) at ho av og til set seg på baken i staden for på knærne når ho skal leike. Framleis sit ho helst på knærne, og det gjer så vidt eg huskar den andre jenta i bhg og (13 mnd), som er heilt normal i utviklinga. Berre la han sitte sånn du, eg synest heller ikkje det er særleg komfortabelt å sitte på baken med beina rett ut, sitter heller med beina under meg, har bedre balanse då )
2.gangs Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2009 Godt å høre han ikke er alene om det:)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Datteren min på 1,5år sitter mest med beina ut til sidene når hun sitter rett på rompa på gulvet, har ikke tenkt over det egentlig, men når jeg tenker meg om så liker heller ikke jeg å sitte med bena rett fram når jeg sitter, blir som regel til at jeg vrir hoftene ut og krøller bena oppunder meg, vanskelig å forklare Så lenge han kan sitte så har det vel mer med hva som er komfortabelt for han å gjøre. Datteren min sitter med beina rett fram når hun sitter i sofan eller på et annet mykt sted, men på hardt gulv er ikke beina rett fram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå