Alenemamma :) Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 De ringer om trengt hver dag! til de dummeste tider! jeg kjenner jeg koker over snart, hin dagen ringte de 21.20... Synest virkelig det er veldig sent, Nå ringte de nettopp 2 ganger fra to forskjellige nr et mobil og et vanlig! Har holdt på i ca 6-9 mnder .. Begynner å bli dritlei.. Noen andre som sliter med de?
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Ta tlf, si nei til det de spør om, og be de slette deg fra lista for all fremtid.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Du kan ikke det, stod noe om det da jeg reserverte meg mot telefonselgere. At man ikke kunne reservere seg mot type markedsundersøkelser o.l
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Nåja, ... det er jo egentlig litt feil, da de fleste markedsundersøkelser er på oppdrag fra type bedrifter som ønsker å selge.... Det er også mitt argument når de ringer og jeg sier at jeg har reservert meg. Spør hvem oppdragsgiveren til markedsundersøkelsen er, dersom det er en bedrift som driver med salg/markedsføring - så må jo det gå for det samme. I hvertfall ringer de meg ikke igjen senere. Derimot er det jo håpløst å bli kvitt dem som man har vært kunde hos tidligere !!!!!
Mikroline Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Tviler på om det er statistisk sentralbyrå... Sikker på at det ikke er mmi, norsk gallup eller tns gallup? Jeg er helt sikker på at SSB, som er et statlig direktorat, ikke gjør slike undersøkelser hvor man ringer på kvelden.
camilla^ Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Man kan ikke reservere seg mot markedsanalyser, uansett hvem oppdragsgiver er. Noen av oppdragsgiverne gir fra seg sitt kunderegister som de skal ringe fra, men ellers så ringer de tilfeldig. Man bør si Nei, jeg vil ikke delta, og ikke interessert i å svare andre ganger heller. Sier man at det ikke passer nå, blir man satt på liste over mukige de kan ringe igjen en annen dag. De fleste slike firmaer holder åpent til 21.30
xxxJulianexxx Skrevet 16. februar 2009 #8 Skrevet 16. februar 2009 Tar du ikke telefonen da? Da fortsetter det jo bare å ringe. Det er jo ikke sånn at de sitter og taster nummeret ditt. Alt går på data. Har du tatt telefonen og sagt at du ikke er interessert? I så fall hadde jeg også blitt forbanna hvis de ikke hadde gitt seg etter NI måneder.
Piri Skrevet 16. februar 2009 #9 Skrevet 16. februar 2009 Jeg ble anmeldt til politiet for å ikke svare på en undersøkelse av norsk gallup. Siden jeg ikke ville ta spm på tlf fikk jeg den i papirutgave. da jeg ikke svarte på den, purrade. Og da jeg dreit i det, ble jeg anmeldt. Leksa jeg lærte var at det er min borgerplikt å svare på spørreundersøkelser fra dem. Er det kanskje slik med statistisk sentralbyrå også?
*søtesmå* Skrevet 16. februar 2009 #10 Skrevet 16. februar 2009 Jeg er ganske sikker på at du ikke kan reservere deg mot undersøkelser fra SSB. Siden de er statlige er du vel "forpliktet" til å svare på undersøkelser/spørsmål fra dem?
St.Sunniva Skrevet 16. februar 2009 #11 Skrevet 16. februar 2009 Jeg mener å ha hørt at man har plikt til å svare på undersøkelser fra SSB. Shoot me if I'm wrong ;-) Jeg har fått før, men da per post.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå