Gå til innhold

hmmm. Fikk tilbud om fast jobb i dag, men er 5+5 på vei

PogT med septemberprins :o)

Anbefalte innlegg

Arg, typisk. Har til nå jobbet som vikar, men ble i dag tilbudt fast jobb, og kontrakt fra 01.08.09. Da er det bare å krype til korset til sjefen og fortelle det. Jeg har ikke samvittighet til å si ja takk, og så gå ut i permisjon den 25. september.... Noen andre som har opplevd dette?

Fortsetter under...

Kjære min, du må være ærlig og fortelle til sjefen din om den nye babyen...kanskje sjefen din skal ha lyst å beholde deg uansett situasjonen....Jeg begynte på en helt ny BHG etter sommerferie...noen av jentene fikk jobbetilbuld samme etter de hade fortalte ventet barn på interview...I dag, vi er 3 so venter barn, én har født siste måned og alt går kjempebra...

Onsker deg lykke til...

Fra Mamma i august

Tusen takk for det svaret jeg var ute etter:) Hadde ikke kunne levd med dårlig samvittighet ved å ikke si noe, og slik satt arbeidsstedet i en dårlig situasjon. Håper på at jeg har mest å tjene på å fortelle det. Møte med sjefen er alt avtalt, men gruer meg til å fortelle det uansett. Hadde tenkt å drøye det noen uker, siden jeg ikke er så langt på vei, men den gang ei...

Hei!

Dersom han ikke gir deg fast jobb etter at du forteller ham at du er gravid, så bryter han faktisk norsk lov! (likestillingsloven § 4)

Det er forbudt å diskriminere ved ansettelser fordi du er gravid. DVS- dersom det er sannsynlig at du ville fått jobben om du ikke var gravid- som i ditt tilfelle der du ble tilbudt jobben da han ikke visste at du var gravid- og du ikke får den likevel når han får vite at du er gravid- ja, da har han brudt likestillingsloven...

Så teoretisk sett har du ingenting å frykte. I praksis er det vel få som gidder å ta kampen når denne loven brytes (det skjer nok gaaanske ofte).

Men masse masse lykke til uansett!!!

Jeg ville iallefall ha sørget for å skrive under først og fortelle etterpå. Jeg hadde et midlertidig stillingsendring (med 100000 bedre i lønn). Denne ble ikke fornyet da jeg fortalte at jeg var gravid. Går nå ned iallefall 50000 kroner. Angrer på at jeg sa i fra før kontrakten var underkrevet. De siste du ønsker når du er gravid er å bli tilsidesatt. Det er som sagt ikke mange som har energi i denne fasen av livet til å ta saken videre.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...