Gå til innhold

Hva syntes dere om navnet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om dere sier Madelen, blir det vel litt feil å si at det ikke er noen som heter det lenger? Mener ikke være sær her, altså, men...

Jeg vet om minst 3 under 10 som heter Madeleine, Madelen, Madelene osv. Så selv om dere har valgt en merkelig skrivemåte, er det ikke så sjeldent i bunn og grunn.

Er sikkert få som heter Zcshander i forhold til antall Sander, f.eks.

Annonse

Når du spør om meninger om et navn der dere har valgt en ytterst spesiell stavemåte, er det vel ikke rart at man kommenterer stavemåten. Er jo en vesentlig del av inntrykket, spør du nå meg.

Navnet er for så vidt helt fint det, i mine øyne.

Og ikke glem at alder bare er et tall :-)

Gjest Siklerotte

Altså, heter hun Madelène eller Madeléne?

Om hun heter Madelène, så synes jeg jo forsåvidt at det er veldig uheldig å velge en skrivemåte hvor navnet uttales; Madelæne... Om du ønsker å ha en slik skrivemåte, bør du jo sjekke det opp først. Med mindre du faktisk ønsker at datteren din skal hete Madelæne da.

Ellers synes jeg ikke noe om navnet.

Først vil jeg si at jeg skjønner ikke forskjellen: uttales ikke Madelene, Madeleine, Madelen likt? I så fall noen som kan hjelpe meg til hvordan det uttales?

Uansett, synes navnet på snuppa er fint men kanskje det ikke brukes så mye for de det er litt forbundet med blonde jenter som er litt sukkersøte. Personlig kunne jeg brukt det.

Gjest Siklerotte

Selvfølgelig uttales det likt sånn i prinsippet - men om du velger et navn som skal skrive med gravaksent, så må du jo for all del sørge for at den settes riktig vei. Det er jo veldig uheldig når du ønsker at ungen skal hete "Madelen", men velger en skrivemåte som tilsier at navnet skal uttles "Madelæn".

Annonse

Det skriver Madeléne. står feil i profilen min. Og det utales Madelen.. Det er helt riktig. Har sjekket det her opp med mange. Navneksperter og språkeksperter.

Vi syntes at det ser penere ut med Madeléne enn med Madeleine eller Madelen.

Skjønner at det ikke er så mange som syntes at det navnet er så fint. Det er 291 jenter som heter Madeléne i Norge. Moro syntes jeg at ikke ALLE heter Emma, Alma, Emilie, Mathilde osv.....

Gjest Siklerotte

Greit nok at det er 219 stk som heter Madeléne - men siden du uttaler det rett frem som Madelen - inkluderer det jo de 1302 Madelen, 1668 Madeleine, 34 Madelein, 10 Madelyn - som til sammen utgjør 3233 Madelen'er. Det tilsier at navnet ikke er sjeldent - og jeg vet da om mange.

Det er ikke 219 som skriver nanet Madeléne i Norge.. Det er alt i alt.. Usanett hvordan det skrives. Madeléne, Madelene, Madeleine, Madelen. Osv...

Jeg skjønner egentlig ikke problemet her.. Artig at folk blir så engasjerte.. Bare ved å spørre om Madeléne er et fint navn eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...