Gjest Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 ikke akkurat noe ordbokord, (tror jeg) Hva ville dere valgt?
Gjest Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 hehe, helt enig..har bare fått to tekstmeldinger - uavh. av hverandre, der begge skrev heisan...
Marsipan❤grisen Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Hehe, jeg søkte akkurat på de orda på google og det står det av heisan er mikroprosessorsystem utvikla av Kjell Brønstad ved Universitetet i Bergen i 1982. Haha!! Så da er det uten tvil heisann som er riktig :-) Hva skulle man gjort uten Wikipedia :-) Der finner man ut alt man lurer på!!
Hikken Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Jeg skriver heisann selv, men dette hentet jeg fra ordnett.no nå: heisan△, hei sann interj.; (især som uttr. for overraskelse) heisan, den kjørte fort Etym.:omdannet av ty. heis(s)a e. uttr. som det var sant, san(n)
Gjest Skrevet 16. februar 2009 #8 Skrevet 16. februar 2009 Heisann. Heisan bør jo bli sagt som "heisaaaaaaaan".
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 16. februar 2009 #9 Skrevet 16. februar 2009 Du sier jo dobbel n, og da skal det skrives med dobbel N også. Heisann.. Ellers tenker jeg heisene i flertall på trøndersk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå