Gå til innhold

Kan alle som har bestilt reise til Bahia Felix gjennom star tour se hit litt!!!!??? :) Og alle dere andre som har vært på Bahia Feliz..... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt tur dit med star tour i april.. og jeg vil gjerne vite ALT!!!!! Håper dere som har vært der kan ta dere tid til og fortelle meg litt! Skal forøvrig bo på Orquidea!!!!!

Skrevet

Hva lurer du på...? Alt er så masse..:)

Hilsen tidligere bamsemamma (reiseleder) på bahia...:)

Skrevet

vi var der des 06 og vi skal aldri tilbake dit igjen!! :(

vi bodde på det hotelle som er på en fjelltopp og det blåste hole vind!

Skrevet

Vi var der høsten 07 og storkoste oss i to uker!! Stedet er liksom en egen hotelllandsby midt i ørkenen... Dvs. at det bare er noen hoteller, butikker og restauranter på området. Stranda er ikke så veldig fin, men basengene er supre. Vi bodde på Monte Feliz, som lå på toppen. Litt bratte bakker, og alle butikker etc lå nede... Bamseklubben var grei. vi hadde det til våre jenter ¨på 12 og 7 den ene uka. Minus er at det ofte begynner veldig tidlig på morgenen, og det var vi egentlig ikke klare for... Ungene skjønte heller ikke alt de voksne sa, da de pratet svensk og dansk. Star Tour hadde endel familieaktiviteter som var artige å være med på. Bla en landstournering, der Danske, Svenske, Norske og Finske familier konkurrerte om seieren.

Ønsker dere en super tur, håper dere blir fornøyde!!

Skrevet

Var der for 2 år siden, kosa oss. Er litt lite, ikke mange butikker og nesten norske priser siden det bare er bygd på turisme. Hadde betalt mat på forhånd og takk og pris for det. Var den KNALL gode maten, buffet som var flere meter og kjempe stort utvalg hver dag. De som bodde ved siden av oss hadde ikke bestilt mat og de sa at det ble veldig dyrt å spise ute... Siden vi hadde betalt det hjemme, tror jeg at noen av barna spiste gratis. Tok en buss 20 min mot fly plassen til et stor kjøpesenter, masse masse butikker og stor mat butikk der de lokale handler så det var mye billiger enn på bahia.

Skrevet

Takk for svar:)

Til deg som har vært reiseleder der..

kan du ikke bare ramse opp noen pos og neg ting for meg:)

Er det sant at vinden er ett problem der?

Hvordan er temperaturen som regel i april?

Er det godt og varmt/lunt ved bassemgområdet... osv osv... :)

Skrevet

Uten tvil den kjedeligste sydenturen jeg noen gang har vært på. Lite, kjedelig og lite å gjøre på! Aldri mer dit ihvertfall! Var der i 2001

Skrevet

Kan prøve..:)

Det stemmer at det blåser en del der, stedet er derfor populært blant surfere. Det fører også med seg ganske sterke strømmer i vannet, noe som kan være greit å være obs på. Stranda er liten og ikke spesielt bra, så spørs vel hvor mye dere skal være der. Bassengene er derimot fine og store. Har du små barn og vil ligge på gresset fremfor en solseng finnes det er gresslette rett nedenfor bassengområdet. Her har de også morgengymnastikk (veldig deilig)!:) Er også vannaerobic og noe underholdning ol ved bassenget på dagtid.

I april er det fin temperatur der nede, god norsk sommer. Kan være greit å ta med en cardigan sånn i tilfelle kjølige kvelder, men kan godt være at den blir liggende ubrukt.

Ellers er det underholdning i coco loco baren av ymse slag hver kveld, både for barn og voksne.

Utenfor selve hotellet finner du ett basarområdet med noen butikker og restauranter. Veldig greit når man reiser med små barn da det er trygt og nært til hotellet.

Vil du på shopping kan du ta buss til en by som heter Vecendario (ligger mellom flyplassen og bahia). her ligger det ett kjøpesenter som heter Atlantico hvor de har alt man måtte ønske. Kan lønne seg å dra hit og handle mat en av de første dagene, da det er MYE billigere på Carrefour her enn på de små supermarkedene som ligger på Bahia. Her finner du også mange andre kjente butikker og du kan handle mye billigere enn her hjemme. Ellers finner du også bra shopping i Las Palmas, men det er noe lenger å reise dit.

Vil du på en fin strand kan dere ta buss til Amfi del Mar eller Amadores. Disse strendene er veldig barnevennlige og deilige (noe helt annet enn den på Bahia).

Liker dere vannland er Aqua Sur helt supert, både for små og store. Palmitos Park er en dyre/fuglepark som er spennende for mange (de har bl.annet ørneshow). Ellers så arrangerer jo star tour utflukter av ulike slag, både rundreiser og kvelder på Garbo´s...:)

Spør gjerne hvis du lurer på noe annet. Er 6 år siden jeg jobbet der, så noe er nok forandret siden dengang. Håper hvertfall dere får en finfin tur..:)

Skrevet

Var der i januar, bodde også på Orquidea. Veldig barnevennlig og fint. Topp med opplegg for både barn og voksne med vanngym, beachvolley etc hver dag. (Hadde blitt lange dager for mannen uten med bare bassengliv, her fikk han brent ut litt energi...)

Vi hadde all inclusive, ville nok ikke valgt det igjen. MAten var bra den, men ble veldig lei buffet... Og det var et helsikes leven og uro i spisesalen. Vi spiste ute noen kvelder, og det var himmelsk med bare "vanlige" restaurantlyder.

Vi hadde med tassen på da 8 mnd, så vi fikk ikke sett noe show på kveldstid, men nevøen min på 5 år syntes det var helt topp!

Lite shoppingmuligheter, men det går buss til f.eks san agustin, foreldrene mine og søstera mi m/fam tok en tur en dag mens vi slappet av, tror de syntes det var allright.

Ellers er det jo endel vind der, men jeg tenker at det kan bare være deilig og forfriskende i april. Uansett var det mindre vind i bassengområdet. Forøvrig 3 fine oppvarmede basseng!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...