Gretha Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Vi skal "sannsynligvis" sende søknaden om assistert befruktning nå, og har bestemt oss for å sende den til St.Olavs. Men finner ikke ventetider på internettsidene deres. Så lurer hvor lenge dere ventet som bruker dem... I forbifarten lurer jeg også på hvordan dere ordner det med jobb når dere skal dit? Vi må reise et stykke så blir mest sannsynlig overnatting. Så må nå ha fri noen dager hver gang..
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 I høst var det ingen ventetid:-) Jeg hadde et negativt forsøk nå nettopp ogmå vente en mnd for fryseforsøk. Så alt i alt, lite ventetid! Selv bor jeg i Trondheim, så har ikke noen utfordringer ifm jobben, men tror de som må reise et stkke blir sykemeldt ca en ukes tid. Kanskje du får svar fra noen som har peiling.
MK73 Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Den enkleste og beste måten å finne ut om ventetiden er rett og slett å ringe til klinikken :-) Lykke til!
Gretha Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2009 Ja får ringe de når vi får siste prøvesvarene ut i uka.. men ingen ventetid høres kjempelovende ut, krysser fingrene for det!! Tusen takk hvertfall..
Tellefanten Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Normalt er det 4-6 mnd ventetid etter at dere har fått svar på søknaden. Dette med ingen ventetid gjelder vel strengt tatt de som allerede er igang. Når vi søkte om søskenforsøk tok det ca 2 mnd før vi fikk svar på søknaden, etter det gikk det 6 mnd før vi var igang med første forsøk. Det skal sies at det var ganske fullt denne perioden, men tror dette er normal ventetid. Lykke til og håper dere får svar raskt.
lightblue Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Hei litjpia Leit å høre at du har hatt et negativt forsøk. Jeg har akkurat hatt et negativt fryseforsøk, satte inn egg 19. januar, så da var vi jo ganske likt i løypa... Så heldig som har fryseegg da Det stemmer at de som kommer langveisfra blir sykemeldt den uken behandlingen pågår. Mvh
lystpå Skrevet 17. februar 2009 #7 Skrevet 17. februar 2009 Hei! Jeg sendte inn søknad til st.olavs etter ferdig utredning i midten av desember.Fikk svar 4 uker senere. Fikk da beskjed om at det var 3 mnd ventetid. Men vet ikke om de da mente til selve forsøket, medisinstart eller evt. forsamtale..
Gretha Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2009 Uff er litt redd jeg havner mitt i ferieavvikling og evt må vente enda lenger da.. men men, skal ikke begynne å grue meg før søknaden er sendt avgårde....Spennede tid det her, blir litt utålmodig.. Men tiden går så fort når alt kommer til alt likevel. Tusen takk for svar!!
lystpå Skrevet 20. februar 2009 #9 Skrevet 20. februar 2009 Hei:) Jeg svarte på innlegget litt lenger opp her. I dag fikk jeg brev om at det bare var å ringe inn til behandlig så fort som mulig. Dette gikk mye raskere enn jeg hadde regnet med! Tok "bare" fem uker på å svar på kromosomprøvene.Så nå er jeg snart i gang! Akkurat 2 mnd. siden søknaden ble sendt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå