Fikkennydeliggutt08 Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Jeg har en gutt på 5 måneder. Kanskje litt tidlig for å etablere noe rutine men de fleste jeg har snakket med har et eller annet fast. Jeg lurer hvordan deres rutine er? Gutten min sover kanskje ti timer om natten og halv-hel time om dagen. Men det kan være når som helst. Han er så våken og skal helst ikke ligge alene. Da blir det bråk. Husarbeid blir dermed så vanskelig. Jeg får ikke gjort noen ting. Jeg leker masse med han, han er blid og fornøyd ellers, bare har stor behov å være sammen med meg eller pappaen. På kveldene vil han ikke sove før vi legger oss, da har vi ikke noe tid for oss selv. Jeg skulle ønske at han hadde litt rutine på seg så at jeg kunne få gjort litt. Jeg føler meg litt mislykket
knøttet28 Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Ikke føl deg mislykket - vi er alle forskjellige:) Med min første (3,5 år nå) så hadde jeg det og sånn - han ville ikke ligge for seg selv, sov lite om dagen og jeg fikk liksom ikke gjort noe....men....har en flott gutt idag:) Fikk nr. 2 før jul - og hun er av samme ulla.....men jeg er flinkere denne gangen til å finne løsninger sånn at jeg allikevel får gjort litt. Har kjøpt sjal og mei tai og har vippestol som jeg tar med meg til det rommet jeg skal osv.
lykkelig<3 Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Hei! Jeg har en jente på 8 mnd. Vi har hatt litt rutine i noen mnd: alle klokkeslett er ca: 08: står opp, ammer 10: grøt 12: ammer. sover i 2 timer. 14: fruktmåltid. 16: middag. 16.30: ammer. sover 1 time. 19: grøt 20: ammer. legger seg for natten. jeg ammer en gang om natten, ca kl 04. hun er flink til å leke seg alene. vi bader ofte før eller etter kveldsgrøten. DU ER IKKE MISSLYKKET!!!!!!!!!!
Fikkennydeliggutt08 Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2009 Takk for svarene! Jeg trodde det virkelig måtte være noe galt men nå ser jeg at jeg ikke er alene lykkelig<3, rutinen din høres deilg ut
Chezka Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Jeg har også en gutt på 5 mnd, og vi har hatt ganske faste rutiner i 2 - 3 måneder nå. I det siste har han også blitt veldig selskapssyk, og vil helst ikke leke uten at jeg eller pappan leker sammen med han. Tror nok vi har skjemt han litt bort ja... Dagene våre ser omtrent ut slik som dette: 0630 - Stell og frokost (grøt og fruktmos) 0800 - 0845 - Sover (temmelig nøyaktig 45 min hver eneste morgen) 1030 - lunsj (grøt og fruktmos) 1100 - 1300 - Sove 1500 - Middag 1600 - 1700 - Sove 1900 - Bade og kveldsmat (grøt og fruktmos) Han sover stort sett hele natta, men våkner som regel i 4-tida og sovner da som regel ikke før han får komme opp i senga vår (!!!) Han vil ikke ha noen måltider på natta, får litt vann om han er tørst. Tenker at han kanskje sover for mye på dagtid, evt legger seg for tidlig på kvelden, i og med at han våker i 4-tida. Men får ikke helt til å snu på dette.
lykkelig<3 Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 ja det er fint med rutiner, men barn er så forskjellig. det er lurt å se hva barnet liker å leke me også, og legg til rette. snuppa har sansen for små leker etc... jeg snakker mye med snuppa når hun leker seg på gulvet, mens jeg gjør andre ting i samme rom. da får hun oppmerksomhet og trygghet, og jeg får gjort litt i huset. jeg synger og prater ofte når jeg går i andre rom, så selv om om ikke ser meg, men hører meg, føler hun trygghet. Lykke til!! legg bort alle tanker om at du er mislykket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå