temine Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Akkurat nå har vi ikke så mange krefter til overs. Gutten vår er født alvorlig syk og har vært gjennom operasjon osv osv. Nettopp kommet oss litt i gjenge, og har endelig fått en tilnærmet normal hverdag. Han er allerede blitt 4 mnd, og vi ønsker å døpe han som vi gjorde med storesøstra. Kan vi ha barnedåp og bare invitere på kaffe og kaker her hjemme etterpå, eller ville dere ha venta til kreftene var tilbake og dere kunne ha hatt middag, dessert også kaker og kaffe til sist?
Mjølkekua Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Jeg synes ikke det er dumt med en dåp hvor det serveres kaffe og kaker! Det aller viktigste er hva dere orker og har lyst til - så får alle andre være glad de blir invitert til den fine dagen :-)
*En rosa og en blå* Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Nei, ta en enkel feiring av barnedåpen, og kos dere! Gratulerer med overstått operasjon, håper det går bra med sønnen deres.
trebarnsmamma84 Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Barnedåp med kaffi og kaker høyrest ut som ein fin barnedåp...Du kan evt bestille snitter frå eit hotell eller lignende...Men det er meir enn nok med kaffi og kaker...Få noken av gjestene til å bake for deg,så slepp du så masse styr. Trur alle sjønner korfor du ikkje orker å lage til eit stort kalas..... Lykke til med dåpen ,og så håper eg det går bra med veslegutten din=)
*gurimallaika* Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Jeg syns det høres kjempe fint ut med kaffe og kaker. Jeg hadde fortrukket å bare servere det selv i barnedåpen til frøkna hvis det ikke hadde vært for at moren min nekta. Hun fikk villja si, men da måtte hun ordne maten selv. Kanskje noen av dine nærmeste kan hjelpe til hvis de synes det ikke er bra nok eller om du ber om det. De vet jo hvordan situasjonen deres har vært siden fødselen. Og en annen ting. Dere kan sikkert vente litt med barnedåpen hvis dere føler det er det rette for dere. Jeg ble født i desember, men ble døpt på sommeren, 7 mnd gammel.
lillesnupp16072008 Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Det går faktisk an å gjøre det så enkelt at man bare har en liten sammenkomst for faddere og foreldre. Det må være opp til hver enkelt familie hvordan man gjør det, først og fremst må dere ta hensyn til dere selv og hva dere føler for. Håper det går bra med veslegutten deres, og lykke til med dåpen :-)
temine Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2009 Jo, kunne jo godt ha venta litt..men han skal liksom bæres til dåpen og, greit å gjøre det før han blir alt for tung..eller kanskje han kan krype opp om vi venter ekstra lenge?? Da tror jeg det blir kaffe og kaker, er mange som har sagt de kan bake og ta med. Tante skal lage fylte horn og mormor smurte rundstrykker, så litt mat blir det jo, om enn ikke så høytidelig:) Blir en koselig dag ut av det og får jeg håpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå