Gå til innhold

Noen som har middags tips til en som er midt i kvalme perioden??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

smoothie? Har hjulpet meg en del.. Ellers.. bare pass på å få i deg nok drikke om du ikke orker mat.. For meg var mamams hjemmelagde blåbærsyltetøy redninga! Dårlig med middagsmatlyst, men det er ikke så farlig, for jeg spiser lett 4 skiver med syltetøy:)

Har vert konstant kvalm fra dag 1. Kom akkurat hjem fra offshore og har aldri vert så god som jeg var der ute. Slapp å tenke på mat, måtte bare spise det som ble servert. Det var min redning!

Her hjemme opplevde jeg å tenke for mye på hva jeg ville ha til mat, så når maten endelig kom på bordet var jeg allerede lei og kvalm av maten før den var smakt. Så nå bestemmer samboeren min alt, jeg får maten servert. Hjelper utroligt!!

Tusen takk for tips!! :)

Så langt så har det gått i brødskiver med appelsinmarmelade & saftis....Får vel bare fortsette med det til kvalmen går over..

Har desverre ingen smoothie maker,men får vel kanksje tenke på å kjøpe en.Glimrende måte å få i seg frukt og bær...for jeg er dårlig til å spise det....

Takk igjen;)

og du, du trenger ingen egen smoothie maker, en god blender gjør susen, og den kan du jo også bruke til blande"knuse" maten til bebissen med når den tid kommer. (all frukt og grønnsaker) :)

GOD MIDDAG!

Annonse

Jeg orker ikke tanken på noe som helst kjøtt,kylling,grønnsaker og diverse... Her går det stort sett i frukt og kjeks hehe .

Lager Smoothie vær dag :-) og kornmo kjeks med smør og brunost :P

Ellers liker jeg tanken på supper! Tomtasuppe med egg, grønnsaksupper mmmm .

stakkars! vet godt hva du mener! var sinnsykt kvalm i de to første svangerskapene. bedre denne gangen.

jeg fikk i meg noen av rett i koppen posene husker jeg. ellers var det ostesmørbrød, og bare helt lette ting jeg greide å få i meg. ikke noe kjøtt eller fisk. kunne også spise ommelett uten kjøtt. ellers var det dårlig med varmaten. gikk mye i grønne epler. er kanskje litt gammeldags til vanlig, MÅ ha ordentlig middag hver dag. men legg vekk de tankene til kvalmen går over:)

Tusen takk alle!!

I dag er jeg uke 10! Håper virkelig kvalmen er borte snart.

Jeg har overlevd på brødskiver med blåbær syltetøy til jeg ble lei av det,så tok brødskive med Philadelphia ost (naturell/light) med skivet tomat og salt over...Nydelig!!!!

Ellers så har jeg spist det meste av det som har kommet på middags bordet av endten min samboer,mor eller svigermor.... Har ikke klart og lage mat selv..

Jeg har vært til min jordmor et par ganger og fått akkupungtur mot kvalme! Og det har hjulpet...men desverre bare et par dager igangen...

Jeg har ikke vært så ille den her gangen mot når jeg gikk med sønnen.Noen sier at det er for at jenta kommer den her gangen,men det tror jeg ikke!! Tror fortsatt det er en guttebebis:)

Lykke til alle!! Å måtte kvalmen forsvinne!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...