Gå til innhold

dere som ammer (1 år +)

Anbefalte innlegg

Skrevet

når de bikka 1 år hvor ofte ammet dere da? han er nettopp fylt året og jeg ammer fortsatt 3 ganger, men jeg har lyst å kutte den puppen midt på dagen nå. Han er noen ganger så nysgjerrig med alt at han ikke bestandig har tid til den puppen(men jeg tvinger han) :P så jeg tror ikke det blir noen krise å kutte det måltidet. Men morgen og kveld er fortsatt veldig hellig for han :) nå har vi begynt å introdusert vanlig melk også, så han får i seg melk også. Men hvor lenge ammet dere? var det dere som ikke ville mer, eller var det ungen som slutta når det ble slutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tulla vår rundet 1 år i begynnelsen av februar, og jeg ammer henne morgen og kveld. Det har jeg gjort ganske lenge nå, og det går veldig fint. Jeg ammer fortsatt, og har planer om å gjøre det til sommeren eller rett over sommeren, vi får se... om alt fortsatt går bra til den tid da - vet jo ikke om hun vil så lenge.

Skrevet

Jeg har ei tulle på snart tretten måneder som ammes 6-8 ganger i døgnet. Hun er veldig glad i pupp og tar selv initiativ til ammingen. Jeg spør om hun vil ha før hun skal legge seg i vogna, og da er hun raskt på pletten mens hun smatter fornøyd og gliser stort til alle som måtte være i nærheten:)

Det er helt greit for meg å amme såpass mye siden jeg enda er hjemme, men regner med at det vil begrense seg av seg selv etterhvert som tida går og hun skal begynne i barnehage over sommeren.

Skrevet

Jeg ammer jenten min 3-4 ganger daglig enda, hun er 18 1/2 mnd. Hun vil det selv, og jeg har ikke tenkt å få henn til å slutte før hun er 2 år. Jeg har fått beskjed av både lege og hs at det er kjempebra at jeg ammer enda, særlig siden hun er ganske liten og har slitt med veksten. Hun spiser jo vanlig mat og drikker vanlig melk, men hun vil fremdeles ha pupp. Spesielt når hun er syk er puppen god å ha, både i forhold til kos og fordi det ofte er det eneste hun vil ha.

Skrevet

Jeg ammer også, 18 og 1/2 mnd - 2 - 3 ganger daglig. Grunnene til det er: kos + gode antistoffer + den beste trøsten (hos oss ihvertfall) ved sykdom. Funker som ei kule hver eneste gang. Akkurat nå er det litt i overkant, etter 2 ukers sykdom er han blitt et puppemonster og jeg er litt lei. Men det går seg nok til igjen.

Skrevet

min får når han vil, men prøver å tilby han annen mat først. Han er 14 mnd. Blir vell å amme en god stud til.

Han vil ennå ikke gi opp natt ammingen, noe som er veldig slitsomt for meg.

Skrevet

Jeg ammer også en på 17 mndr flere ganger i døgnet. Han får morgen, før han skal sove på dagen hvis vi er hjemme og når han våkner. Så vil han gjerne ha litt kos på ettermiddagen og når han legger seg. Han tar også selv initiativ og løper til sofaen og klapper på putene. Får også litt på natta selvom jeg vet at han absolutt ikke trenger det... Er et problem at han ikke vil ta smokken.

Skrevet

nattaminga ville ikke min gi opp heller .. han er 13 mnd men eter å stå opp 3-4 ganger mellom klokka 01 og 06 satte jeg en stopper og bet tena sammen og avente han det der... var mere kos en mat og han ga seg egentlig mye mye raskere en jeg hadde ventet....

gråt tilsammen 1,5 time første natten og 10 min 2 natten og siden har han sovet så godt ..

både han og jeg sover bedre .

på dagen ammer han ca 3 ganger ... morgen , middag og kveld ..og det fortsetter vi med så lenge det går utenom annen mat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...