Gå til innhold

Sluttet med skift?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber egentlig 4- skift, men ble frarådet dette pga helse ogslikt hos fosteret. Dette er jo viktig for meg og jeg sluttet med nattarbeid. Taper jo endel penger på det og føler at det ikke er helt rettferdig? Er det flere der ute som har sluttet og jobbe natt/ skift pga graviditet? Har snakket med forskjellige og det er jo mange meninger om hvor sundt/ usundt dette er. Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139652169-sluttet-med-skift/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har en venninne som var i samme situasjon som deg, hun måtte få tilrettelagt arbeidstider, men hun mistet ikke tillegget! Dette må du ta opp med din arbeidsgiver! Da er det bedre å sykemelde seg for å få alle skifttilleggene??Slik skal det ikke være!!! (nesten sånn at jeg ble liit hissig her...hehe)

Ja, skiftarbeid er ikke bra, spesielt ikke når man er gravid. Jeg jobber selv normalt skift/turnus. Jeg fikk lege til å skrive på et skjema (som de selv hadde på legekontoret) om "Tilrettelegging" av arbeid for gravide. Dette gir du arb.giveren din, og dere blir "enige" om hva du kan gjøre. Jeg mener du har krav på å få lønn etter den turnusen du gikk da du pga garviditeten ikke kunne jobbe slik lenger. Slik kan du få dagtidstjeneste, og likevel ikke "miste" godtgjørelsen for tilleggene dine.

Lykke til!

Takk for alle svar! Så hyggelig og høre at det jeg mener ikke er helt på jordet! Tror jeg skal ta kontakt med enten fagforeningen min, eller en annen arbeidstilsynet? Synes jo at man blir litt diskriminert i denne sammenheng. Det er jo ikke det ar jeg ikke vil jobbe skift at jeg slutter og jobbe natt!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...