Gå til innhold

Planlagt keisersnitt 14 dager før termin - for tidlig?

Anbefalte innlegg

Hei. Har akkurat, etter en desperat kamp med Sykehuset Buskerud, fått innvilget keisersnitt for barn nr 2. Har termin 23. juni og hadde valget mellom keisersnitt 21. juni eller 9. juni. Valgte 9. juni for å være sikker på at fødselen ikke kommer i gang av seg selv. Har lest div. info og blir veldig usikker på om jeg har gjort rett valg i forhold til om barnet er "klar" for å komme ut så tidlig. Det står at 7-10 dager er det beste, men da hadde de ikke ledig tid på sykehuset. Noen som har hatt keisersnitt 14 dager før termin med godt resultat?

Fortsetter under...

Hei,

etter hva hva jeg har lest her inne, så blir det keisersnitt selv om fødsel evt starter av seg selv før dato for planlagt keisersnitt. Men da blir det kalt hastesnitt istedet for planlagt. I forhold til hva du spør om, så kan jeg dessverre ikke svare da jeg ikke vet dette. Men tror jeg kanskje hadde gått for 21.juni selv...

Hei! Jeg kan sånn delvis svare på dette. Jeg fikk selv innvilget ks og dato ble satt til 14 dager før termin! Jeg spurte om akkurat det samme, er babyen klar? Fikk da beskjed om at det er helt normalt at man føder 2 uker før termin, som 2 uker etter termin. Men, som regel blir datoen satt ca 1 uke før. Og man sier jo at jo lengere babyen er der inne jo bedre er det for den. Men jeg tror ikke det er farlig på noe vis å føde 2 uker før!! Kommer nok til å gå veldig bra.

Videre vil jeg også si at HVIS fødselen skulle begynne før p.ks er det absolutt ingen krise. Ta kontakt med sykehuset med en gang, og de setter deg opp til ks umiddelbart. Det blir ikke "haste-ks" i den forstand, men et planlagt ks få fort det er mulig. Man får fortsatt spinal bedøvelse og er våken osv..... Med mindre man har skikkelig styrt-fødsel og man ikke rekker og komme seg til sykehuset osv.....MEN, dette er heldigvis ikke så vanlig!!!

Lykke til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...