2vilbli3 Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Etter tre forsøk på stork var vi heldige å testet postivt..... Jeg er nå 6 uker på vei og begynner å planlegge svangerskapsoppfølgning. Vi bor i utlandet så vi må satse på oppfølgning både her og hjemme i Norge hver gang vi har mulighet til å reise hjem. Jeg leter etter en hyggelig, kvinnelig og fordomsfri gynekolog...noen tips. Jeg lurte også på om noen kan fortelle meg hvordan jeg ordner med sykehuset jeg skal føde på..jeg har hørt at mye er fullt..må jeg søke på forhånd...eller?..Takk for svar..
snuffe Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Med henvisning/offentlig avtale anbefaler jeg Åsle-Marit Ullern ved Femina spesialistsenter på Bryn. Av privatpraktiserende er min favoritt så langt (har vært innom noen stykker siden vi drev med ivf og behøvde ultralyder i ett kjør) Kristin Lyng på Aleris Frogner. Koster 1175,- for en konsultasjon. Det er vanligvis fastlegen som sender søknad om fødeplass, og om en skal føde i Oslo bør det skje ganske tidlig i svangerskapet. Jeg sendte e-post til Rikshospitalet ([email protected] tror jeg det var) selv den dagen jeg testet positivt og fikk brev om innvilget fødeplass en uke senere, har ikke vært på første kontroll hos fastlegen ennå. Antar det samme er mulig å gjøre i forhold til Ullevål, A-hus og Bærum sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå